Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bilder från Torö 051008 (pressfotograf.se)
-
Bilder från Torö 051008 (pressfotograf.se)
tall-jonny svarade 16 år, 1 månad sedan 29 Medlemmar · 45 Svar
-
Ola_P;505378 wrote:Var det pålandsvind på stenstranden alltså?
Idag var det DEAD onshore! Det var sjukt, och då menar jag verkligen sjukt, stora vågor på stenstrand som tubade över 100 meter ut. De var så förbannat massiva!
Det var många som surfade i omgångar i Kärringviken (bilar parkerade åt alla håll nere på vägen). Sånt satans tryck i grejerna. Jag pallade inte alls med de grejer jag hade med, körde några gånger med 4,2 och fick kämpa hårt. De flesta som surfade hade 3,7 och var ändå överriggade. Det finns dock några som surfar grymt bra, Larry höll på hur länge som helst och Poppo rockade också. Ska dock säga att alla som surfade över huvudtaget idag är duktiga som f*n!
Medans vi andra lekte kyckling i Kärringviken och till slut gav upp, rippade Jesper B och Ola H stenstrand. Trots rak onshore och elefantvågor levererades både 10-meters hopp och stenhårda framåtar.
Satan vilka hjältar. -
@pressfotograf.se 505337 wrote:
Vilken tänker du på? Är dom inte close up i detta väder kommer bilderna att tappa kontrast och se vattniga ut i helregnet som det var…
Nr 34 verkar det vara!
Gulsvart Combat, 86 l Fanatic, och så lilla jag straxt bredvid! -
Riktigt bra bilder, skönt att man fastnade på 2 av dem. RESPECT!
-
Fnassel;505390 wrote:Nr 34 verkar det vara!
Gulsvart Combat, 86 l Fanatic, och så lilla jag straxt bredvid!Tyvärr var du för nära för mitt 500mm objektiv jag använde just då….
Bifogar 10 bilder på ditt fall mot vattnet.
-
Hyffsad bailout för en gubbe på 42!
Det var ju faktiskt lite höjd i den! Man tackar!
Jag måste säga att Ni tar fantastiskt bra bilder, speciellt med tanke på vädret.
Ni får gärna fortsätta och plåta vindsurfing! -
Vilken härlig sekvens!! Fnassel! Det verkar inte vara detta tillfälle du fick en “twin” i nosen….;-)
-
OJ! Vad med bildgodis, fantastiskt bra bilder och med tanke på vädret – jisses. Tänk när ni får foto i lite magiskt “Torö ljus”…
-
Noop,
det måste varit ett annat tillfälle!
Trist att man måste på och laga brädan igen! -
Jag tycker Pressfotografen + son borde bli Torö Locals, sälj landstället på Gotland och köp huset som varit tillsalu där ute ett tag nu.
-
Grymt fina bilder från bildproffsen på plats!
Stannar fotograferna till morgondagen tro – då kan vi ha en vinnare i den andra tråden här på konfen -
Snygga bilder!!! Vem är friskusen som körde barfota (tror det var sista bilden)
-
@pressfotograf.se 505381 wrote:
inte vet jag, jag kan bara fotografera 😉
Men det kan du med den äran, vilka ursnygga bilder :D!
RESPECT till dig, tappert att åka ut en dag som denna för att fota, själv är jag för gammal för att plåga mig i dessa förhållanden, det ska vara SOL, och VARMT när jag seglar 😉 -
Fantastiska bilder!
J**lar vilken nivå på alla som seglar!
Imponerande.
/Henrik T. -
Manligt! Fnassel>> Det var högt. Kanonbilder herr Fotograf.
Logga in för att svara.