Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 051008 (pressfotograf.se)

• robin

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 19:26

Vilka bilder och vilka seglare!! Jag har aldrig sett Käringviken leverera sådana vågor. Vad KUL ni måste ha haft!

• larry

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 19:44
    Sinclair;505438 wrote:
    Jag tycker Pressfotografen + son borde bli Torö Locals, sälj landstället på Gotland och köp huset som varit tillsalu där ute ett tag nu.

Ja det känns som om det huset är byggt för att ni ska bo där. Gotland är ju inte fel det heller.

Tack för att ni la upp dessa superfina bilder!!!!!!!!

Ett tips är, som tidigare sagts, att fota alla som rider vågor på stenstranden tidigt i morgon. Det blir nog riktigt fint fotoljus i höstsolen.

//L

• simpa

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 20:13

Riktigt snygga bilder! Ett tips är dock att ta lite fler bilder med vy och inte zooma in så mkt. Förstår att det inte blir så bra i det vädret som var idag men till en annan gång..

• jazzare

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 20:15

Kan inte mer än att hålla med om kvaliten på bilderna, tog en del själv
    som väll inte hadde samma skärpa. För övrigt en rätt blåsig dag då
    man för första gången på många år besökte Törö

• pressfotograf-se

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 20:25
    simpa;505510 wrote:
    Riktigt snygga bilder! Ett tips är dock att ta lite fler bilder med vy och inte zooma in så mkt. Förstår att det inte blir så bra i det vädret som var idag men till en annan gång..

Vybilder kan andra ta!

Jag gör mina bilder som inte andra fixar att ta 🙂 Närhet och känsla, man ska riktigt se hur surfaren känner och hur koncentrerad han är i hoppet. Mina bilder är tillför att även inte inbitna surfare ska känna hur häftigt det är att göra det där hoppet mm.

Fotografering av vindsurfing för mig är en utmaning att gör de där extra bilderna som inte ni surfare kan ta själva. Vybilder och översiktsbilder fixar man lätt med en vanlig systemkamera, men den känslan och närheten jag försöker få fram i mina bilder det är inte så lätt att få fram…. Man ska få en wow upplevelse när man se på dom. Sitter en bild på väggen ska man stanna upp och titta på den även fast man inte är surfare, det är mitt mål att göra sådana bilder. Inte bilder för att se hur surfingen var på Torö idag tex.

För övrigt tack för all possitiv kritik.

• trimmarn

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 22:14

Fantastiska bilder.

• simpa

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 23:26

@pressfotograf.se 505518 wrote:

Vybilder kan andra ta!

Jag gör mina bilder som inte andra fixar att ta 🙂 Närhet och känsla, man ska riktigt se hur surfaren känner och hur koncentrerad han är i hoppet. Mina bilder är tillför att även inte inbitna surfare ska känna hur häftigt det är att göra det där hoppet mm.

Fotografering av vindsurfing för mig är en utmaning att gör de där extra bilderna som inte ni surfare kan ta själva. Vybilder och översiktsbilder fixar man lätt med en vanlig systemkamera, men den känslan och närheten jag försöker få fram i mina bilder det är inte så lätt att få fram…. Man ska få en wow upplevelse när man se på dom. Sitter en bild på väggen ska man stanna upp och titta på den även fast man inte är surfare, det är mitt mål att göra sådana bilder. Inte bilder för att se hur surfingen var på Torö idag tex.

För övrigt tack för all possitiv kritik.

Det köper jag. Men samtidigt, en eller två vybilder skulle väl inte skada 🙂

• pressfotograf-se

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 04:17
    simpa;505586 wrote:
    Det köper jag. Men samtidigt, en eller två vybilder skulle väl inte skada 🙂

Problemet är att då måste jag byta objektiv och det är det inte läge att göra när det öser ner. Blir lixom inte vybilder med 300mm eller 500mm fasta gluggar 😉

• goose

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 04:50

Det skulle vara väldigt roligt om man inte enbart fotade hoppen utan även tog lite foton när man rider vågorna, både frontside och backside. På ngt sätt tycker jag att detta ger bättre foton.

Åter igen, kanonbilder!

• fnassel

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 07:42

@JohanC 505471 wrote:

Det ser skitkul ut när man scrollar fort…. 🙂

JOhanC

Sparar man ner bilderna och visar dem snabbt efter varandra så blir det en fin liten krash film!

Notera att jag är vig och smidig som en katt och kommer alltid ner med fötterna först!

• pete

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 08:11

Fantastiskt bra bilder, Pontus och Jesper! Oväntad överraskning att träffa på er!

Själv drog jag ett par överlevnadsrepor ut-in under dagen, stod sen långa stunder och samlade mod och gnällde över för mycket vind på stranden med en hoper andra. Klockan 16 hade det antingen minskat en gnutta, eller oxå hade jag blivit lite kaxigare, för då kunde jag köra en dryg halvtimme oavbrutet med-nästan-kontroll.

Fullständigt osannolikt att efter surfet i K-viken, i skymningen, gå ut å se 2-3 dödspiloter segla i infernot på stenstranden. Det var tufft bara att vara åskådare och hålla ögonen öppna i regnpisket.

Ha det bra, vi ses igen på stranden!
    /Grann-Peter (hälsa Uffe & Eva!!!)

• henkejansson

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 17:24
    P.Eriksson;505360 wrote:
    Superfina bilder! Nr 8 är min favorit 😉

Kul att man fick bjuda på en krasch 🙂 Tokdrag i 4.2:an så ibland var det bara att släppa taget. Förövrigt bra bilder!

• koa

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 17:26

Fina bilder, Larry dominerar i de harmoniska förhållanderna 🙂

• pressfotograf-se

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 17:48

Efter som många har frågar om bilder så la jag på vattenstämpel och gjorde så att bilderna gå att ladda ner (Det finns en liten pil synbol i högra nedre hörnet). Det är många som vill ha dom som skärmbild mm. Vill ni ha dom inramat utan text och hänga upp på väggen hemma får ni höra av Er.

/Pontus

• tall-jonny

Medlem
    7 oktober, 2008 vid 08:47

Fantastiska bilder med tanke på vädret – helt otroligt faktiskt!:shocked:
    Jag såg att ni släpade runt på tunga och dyra kamerautrustningar i regnet – hoppas att ni kommer igen och fångar lite skönt “Toröljus”.

Det var som sagt en hård dag – ett antal sår på händer och ett stort blåmärke i bröstkorgen trots att man stod större delen av tiden på stranden och kollade in de som hade bättre flyt i seglingen:smile:

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 051008 (pressfotograf.se)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.