Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö idag 8/10

• brett

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 20:37

Ja de blev bättre än jag trodde !
    Nästa gång blir det dock till att införskaffa en röd hjälm eller ngt liknande!!

Hade de gött vi ses på vattnet!!!!!!!!!

Henke

• tocha

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 20:45

OTROLIGT goa bilder. Tack för att ni delar med er, snyggt jobbat!

/Johan

• sirjohnirie

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 22:19

Otroligt skön rolig tråd efter en otroligt grym helg!

Verkar som många har fått smaka på helgens brall i fina vågor och för årstiden löjligt softa förhållanden. Njuter och ler av både bilder och kommentarer samtidigt som händerna fortfarande varar ur öppna sår som ständigt påminner en om helgens totala urmustning.

Tog det säkra före det osäkra och brände över till westcoast med min surfsidekick anders, campade i hotell-audiA4 och seglade Åsa lördag-söndag i side-on till ren sideshore och vindar mellan 12-17m/s.
    Totalt asstoked med ett nästan sprillans nytt smack 4.8 båda dagarna som JesperB försett mig med. Ursäkta smygreklamen men ojojoj vilket grymt gediget skönt snyggt segel.. Tack jesper:)
    Åsa har blivit lite av ett favvospot på WC då det till karaktären påminner om torö både vågmässigt med sina snabba stenbryt i smaragdfärg likväl som med sin natursköna likhet.
    Bifogar dock först ett litet soft torö-collage på, ja just det..mig själv(apropå tidigare diskussion..;)) och sen en klassisk toröbild från sent förra hösten.

MER VIND!!!!

/johan, lika stoked

• ola-h

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 05:53

Apropå bildpostandet: Givetvis är det kul att få bilder på sig själv för att se hur det ser ut när man seglar. Att posta bilderna på nätet tycker jag dock oftast handlar om att liksom via upp hur kul man haft och hur fina förhållandena varit snarare än någon slags “show off”. Jag tycker nog att de flesta som postar bilder från t ex Torö lyckas förmedla en slags soulkänsla snarare än show-off.

Jag funderade efter den gångna helgen på hur fantastiskt det egentligen är att lite vågor och vind kan skapa så mycket entusiasm. När jag kollar i bilden på Ola P i Åsa-tråden eller några av bilderna från Torö här ovan slås jag av hur fantastiskt det är att vi kan få de här fina förhållandena i Sverige. I sina allra bästa stunder kan det vara världsklass och detta levereras helt gratis. Helt plötsligt bara finns vågorna där. Så det är inte konstigt att man vill förmedla detta. Nästa tanke är dock att även alla som seglar B&J, freeride, freestyle etc i sina (platta) hemmavikar eller sjöar blir lika glada för vinden med och också med en och annan bild vill visa hur kul det var. Det är helt enkelt en så rolig sport att man nästan måste dela med sig om man kan.

• koa

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 06:37
    Ola H. wrote:
    Apropå bildpostandet: Givetvis är det kul att få bilder på sig själv för att se hur det ser ut när man seglar. Att posta bilderna på nätet tycker jag dock oftast handlar om att liksom via upp hur kul man haft och hur fina förhållandena varit snarare än någon slags “show off”. Jag tycker nog att de flesta som postar bilder från t ex Torö lyckas förmedla en slags soulkänsla snarare än show-off.

Jag funderade efter den gångna helgen på hur fantastiskt det egentligen är att lite vågor och vind kan skapa så mycket entusiasm. När jag kollar i bilden på Ola P i Åsa-tråden eller några av bilderna från Torö här ovan slås jag av hur fantastiskt det är att vi kan få de här fina förhållandena i Sverige. I sina allra bästa stunder kan det vara världsklass och detta levereras helt gratis. Helt plötsligt bara finns vågorna där. Så det är inte konstigt att man vill förmedla detta. Nästa tanke är dock att även alla som seglar B&J, freeride, freestyle etc i sina (platta) hemmavikar eller sjöar blir lika glada för vinden med och också med en och annan bild vill visa hur kul det var. Det är helt enkelt en så rolig sport att man nästan måste dela med sig om man kan.

Japp den som har roligast vinner oavsett förhållanden.

Några av årets bästa dagar för mig var 3 dagar i rad med bara shorts i Fituna! ( Torö inräknat )
    Solen sken, +22-23 grader i vattnet bara shorts och full spätta i SLALOM brädan och 8,2!!! Det trodde jag aldrig jag skulle säga; men cruisa runt i 24 knop i 5-7 sekundmeter ( TB hade gps ) i shorts och solsken…över till andra sidan där hela stora badstranden var full med badande. Kändes tropiskt för att vara Sverige. Vi körde ca 3 mil per dag, vilket för en vågsnubbe som mig är långt! Crusing är riktigt kul, speciellt i varma försommar förhållanden.

-“The one who have the most fun is the winner”… 😀 – Josh Stone i filmen Aloha Man

Och betydligt mindre matrial förslust jämfört med Torös stenar!
    ( På Torö sist gick det sönder för mig; 3 fenor och en rail på brädan…bom och segel slitage på botten… )

• svenne

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 07:54
    Koa wrote:
    Riktigt fina bilder från hela Sverige efter den här helgen!

Som Jesper sa; stort av Henrik Liliewall att simma ut med sin nya kamera,
    han bottnade och det var mycket stenkänning och trasiga fenor och brädor denna dag!

Tack Henke för dessa fina bilder från en “ny” fräsh vinkel!

Aloha

Calle N

GRYMMA bilder! De med skarpt vatten och ofokuserade segel är magiska!

• jesper_b

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 08:23

Kan bara hålla med om alla visa ord ovan. Blir nästan gråtfärdig när jag läser Olas välformulerade rader om hur fantastiskt kul vi har när det blir världsklassvågor härhemma – helt gratis! Och, precis som Calle skriver om slalom, några av mina absolut finaste vindsurfingstunder är i plattvatten, i 6 m/s och formulabräda. Cruisa runt i shorts i sommarsverige är speciellt.

Kan inte hålla igen, men måste bara lägga ut två favoritbilder från Torö (ja, ja jag är en oförbätterlig Toröromantiker). Den på vågen i offshore är tagen av min hustru och är, för mig, nog den finaste bilden från Torö som jag sett. Det beror nog på hur extremt massivt det var där på plats när vinden vred från cross-on till cross-off. Kolla in sprayen från vågtoppen – hur många meter hög är den? Bilden påminner extremt mycket om Maui north shore tidigt på morgonen före solen är uppe och man står och tittar ut på vintersvallet som closar ut hela kusten. Det pirrar i hela kroppen men kanske är det inte för stort för Kanaha, Jaws är självklart full lekstuga för de mer radikala Tow-in-surfarna och Hookipa och Kuau är inte att tänka på.. kanske kanske kan man komma ut på Kuau om svallet går ner till eftermiddagen.

Bilden med tre vindsurfare är plockad från konfen. Vem tog den? Jag skulle verkligen vilja ha den i fullformat. Den visar väl hur bra vågsegling kan vara när den är riktigt bra här hemma i Sverige. Att det råkar vara tre SO hotsegel är enbart ett sammanträffande.

Ser fram mot mer down-the-line och plattvattencruising!

/Jesper B

• challgren

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 13:48

Bilden med “tre vindsurfare” är tagen av Pelle_B och är ett montage…så det är alltså bara en(1) Hot-seglare 😀

Inte lätt att förstå av en ekonom. 😉

• jesper_b

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 15:27

Montage? Då är det väl lite “fusk”, eller? Jag menar att det ser kanske bättre ut än det var? Vore kul att se orginalbilden/bilderna. tänker en okunnig ekonom. /Jesper B

• lars_k

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 17:16
    challgren wrote:
    Bilden med “tre vindsurfare” är tagen av Pelle_B och är ett montage…så det är alltså bara en(1) Hot-seglare 😀

Haha. Är surfaren förminskad också så att vågen ska se större ut eller? Jag tror Torö är en enda stor myt. Allt man sett därifrån är ju fejkat! 😉

• fjant

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 18:46
    Brett wrote:
    Ja de blev bättre än jag trodde !
    Nästa gång blir det dock till att införskaffa en röd hjälm eller ngt liknande!!

Hade de gött vi ses på vattnet!!!!!!!!!

Henke

A, shit, fixa en flagg också! Var lite läskigt när jag brände över en våg och såg dig första gången… undanmanöver! Men det blev grymma bilder, fortsätt så!!!!

Haha, Lars_K, jag kan riktigt se hur avundjukan svider i dina ögon! Skölj med koksalt, så ska du se att svedan lägger sig! 🙂

/Fjant

• lars_k

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 19:02

Hehe. Det finns inget ni ståkkholmare har som skulle kunna göra mej avundsjuk. Tro mej! 😉

• pelle_b

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 21:05
    Jesper_B wrote:
    Montage? Då är det väl lite “fusk”, eller? Jag menar att det ser kanske bättre ut än det var? Vore kul att se orginalbilden/bilderna. tänker en okunnig ekonom. /Jesper B

Ja, jag måste tyvärr erkänna att det var “fusk”. Sorry.
    //Pelle

• jesper_b

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 05:16

Klart Torö är ett helt påhittat spot! Snyggt montage Pelle! /Jesper B

• pelle_b

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 16:07

Här kommer lite “riktiga” bilder från Dagen. Jeppe, jag ska även försöka se till att du får ett gäng i fullformat. Objektivet som användes klarade inte riktigt av det tveksamma novemberljuset…

//Pelle

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö idag 8/10

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.