Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bilder Furteventura
-
Bilder Furteventura
Publicerad av konstantin på 25 november, 2008 vid 20:17kommer några billder från playa Sotavento
hakman svarade 15 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
-
@callep 518081 wrote:
sweet. har d blåst mkt?
ja lagom, fick surfat 5 av 7 dagar med bra tryck i 5.3 och även lite 4.7.
är riktigt nöjd med veckan, nice väder och gott om plats på vattnet:tongue: -
Hur är Fuerte runt jul och in i januari? Finns det bra grejor att hyra, orkar inte släpa?
Tacksam för svar,
Nachoman -
@Nachoman 518172 wrote:
Hur är Fuerte runt jul och in i januari? Finns det bra grejor att hyra, orkar inte släpa?
Tacksam för svar,
Nachomantja. det finns två stora pro center på playa sotavento så hyra är absolut inte något problem
-
finns det sista minuten till sotavento hos något företag eller ska man sy ihop nåt själv. Funderar på att åka till FV antingen direkt efter jul eller kring v. 2. Sotavento vekrar ju ha mer vind än tex corralejo vid den tiden som jag förståt det.
-
Har vart två ggr i costa calma, alltså staden där playa sotavento är. En gång var vecka 9 och då blåste de väl ca 2 av 7 dagar. I sommras var jag där igen med betydligt bättre vind, då blåste de väl ca 8 av 10 dagar. Så runt jul så skulle jag inte tro att de är så vindsäkert och om det inte blåser finns det inte så mycket att göra än att åka över till andra sidan av ön till le pared och vågsurfa.
-
vågsurfing är en helt ok aktivitet i jämförelse med att hänga kvar i stockholm…
det skulle väl i så fall vara fördelen med corralejo/flagbeach eftersom det tydligen ska gå att vågsurfa där. -
Tack för bilderna, ser ju riktigt nice ut!
Själv skall jag och familjen dit på charter efter jul och räknar inte med mycket vind. Om vinden iallafall infinner sig så är det bonus! Hur är det med lagunen, hur ofta är det tillräckligt med vatten för att surfa där inne?, tänkte att min dotter skulle få göra sitt första steg på bräda:grin: Om det är fler som åker ner kanske vi ses ute på vattnet! -
http://www.rene-egli.com/2008/html/template.php?sprache=en&seite=tide
…du får väl överslagsräkna lite för januari, man ser ju tendenserna ganska tydligt… (du får väl beakta antal dagar i månaden osv…)
Tror att det är bara i lagunen vid Center 2 som det vindsurfas, vid center 1 kan det vara rätt tätt med kites…
-
Center 2 är klart skönast eftersom det bara vindsurfas där. Vid center 1 så är vattnet “delat” i två delar för kite och för vindsurfing. Så på vattnet blir det inte tätt med kites iallafall!
Logga in för att svara.