Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Klagshamn

• jumper

Medlem
    25 april, 2009 vid 18:29

Härliga bilder:)
    Vad körde freestylers för segel storlek idag?

• snaffe

Medlem
    25 april, 2009 vid 19:13

Först 5.0 sen 4,5 men på slutet hade jag lätt kunnat ha 4,0.

• gurra1978

Medlem
    25 april, 2009 vid 22:51
  • gammel-ippa

Medlem
    26 april, 2009 vid 05:48

Härligt!

Det ska bli en upplevelse att få se konståkarna på Haga i Pingst

• bananen

Medlem
    26 april, 2009 vid 08:28
    snaffe;542745 wrote:
    Några bilder från Klagshamn idag.

Jocke suger ut det sista av friheten :wink:. Najs going dude!

• jocke-g

Medlem
    26 april, 2009 vid 17:40
    bananen;542829 wrote:
    Jocke suger ut det sista av friheten :wink:. Najs going dude!

Jo visst är det så att vi ska bli tre alldeles snart och jag kommer väl inte ha lika mycket tid till att vara på vattnet, men det hoppas jag mest beror på att Anna vill surfa även hon. Sen kommer ju givetvis fokus lika någon helt annanstans när det kommer en liten, Men det tar vi den dagen och så ser vi hur det blir då nu blåser det ju och jag vill bara vara på vattnet så mycket det går.

Joakim

• robin

Medlem
    26 april, 2009 vid 18:06
    snaffe;542745 wrote:
    Några bilder från Klagshamn idag.

Var all den vinden brisvind? Verkar ju helt klart vara värt en tripp från Stockholm någon gång! Är brisen säker eller måste det till svårförutsägbara förutsättningar? Är den så stark nu bara eller kommer den hålla i sig under maj också?

• el_duderino

Medlem
    26 april, 2009 vid 18:52
    Robin;542928 wrote:
    Var all den vinden brisvind? Verkar ju helt klart vara värt en tripp från Stockholm någon gång! Är brisen säker eller måste det till svårförutsägbara förutsättningar? Är den så stark nu bara eller kommer den hålla i sig under maj också?

Jag flängde runt som en idiot denna dagen, kom till Klagan vid 14 tiden för att sen köra till Ljunghusen vid uppskattningsvis 15:30 tiden och sen tillbaks till Klagan vid 16:30 tiden. Det jag vill ha sagt med detta är att jag i detalj fick studerat den lokala effekten i Klagan, vilken jag kände till tidigare men aldrig sett på detta viset. Min första session i Klagan var med 4.7 och min 95 liters Goya One, lagom tryck i en timme ungefär. Sen körde jag Ljunghusen med samma grejer, men utan tryck i grejerna… det va istället väldigt krystad planing. Uppskattningsvis blåste det 11 m/s när jag lämnade Klagan och sen runt 8 m/s när jag körde i Ljunghusen. Tillbaks i Klagan för min tredje session körde jag näst intill överriggad 4.7. Jag fick dock information om att vinden ökad lite även i Ljunghusen. Men summan av kardemumman va iaf. att det blåste kanske 3-4-5 m/s mer i Klagan.

Briseffekten funkar ju, som diskutterat 2000 gånger tidigare, vid soliga vårdagar med en ostlig (O-OSO) grundvind……… nu även empiriskt bevisad 😉

• snaffe

Medlem
    26 april, 2009 vid 19:45
    El_Duderino;542943 wrote:
    Jag flängde runt som en idiot denna dagen, kom till Klagan vid 14 tiden för att sen köra till Ljunghusen vid uppskattningsvis 15:30 tiden och sen tillbaks till Klagan vid 16:30 tiden. Det jag vill ha sagt med detta är att jag i detalj fick studerat den lokala effekten i Klagan, vilken jag kände till tidigare men aldrig sett på detta viset. Min första session i Klagan var med 4.7 och min 95 liters Goya One, lagom tryck i en timme ungefär. Sen körde jag Ljunghusen med samma grejer, men utan tryck i grejerna… det va istället väldigt krystad planing. Uppskattningsvis blåste det 11 m/s när jag lämnade Klagan och sen runt 8 m/s när jag körde i Ljunghusen. Tillbaks i Klagan för min tredje session körde jag näst intill överriggad 4.7. Jag fick dock information om att vinden ökad lite även i Ljunghusen. Men summan av kardemumman va iaf. att det blåste kanske 3-4-5 m/s mer i Klagan.

Briseffekten funkar ju, som diskutterat 2000 gånger tidigare, vid soliga vårdagar med en ostlig (O-OSO) grundvind……… nu även empiriskt bevisad 😉

Ja, och jag satt och vänta på en fete flaka att fota men tydligen är du en jävla bangare:) du bara försvann ut.

• el_duderino

Medlem
    26 april, 2009 vid 20:53
    snaffe;542955 wrote:
    Ja, och jag satt och vänta på en fete flaka att fota men tydligen är du en jävla bangare:) du bara försvann ut.

Det är där ute det händer! 🙂 Feta waves, säkert 12-13 cm höga!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Klagshamn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.