Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bilder Läjet, måndag kväll
-
Shit, grymma bilder! Nu förstår jag varför du var så nöjd thörn 😀
-
@Thörn 477282 wrote:
Alla nu som inte har kört en 3kvm borde test. Det är helt SJUKT vad snabb den är. Vågkörningen var hel underbar då man kunde få kiten var man ville inom millisekunder:grin:. Var dock lite jobbig och krasha kiten då även dom små vågorna var störe än kiten och dom tuggade gärna i sig den lilla godbiten. En sjukt bra dag var vad det var med 7h surf. Såhär dagen efter är man lite mör men det kommer inte hindra mig från och dra ut nu och köra lite till med Sourras green bastar from parts un known bräda (Tack Sourra).:laugh:. Sköna bilder och aloha på dig Sourra.
Hit med min hallåja då din snåle pygmé!
-
@WakeNils 477246 wrote:
ser stort ut! men det var kul att prejjas på gocartbanan också… =)
viss risk att man skulle hamnat på land om man skulle laddat nåt skoj i de vindarna med 7anman behövde inte ladda alls för att ha kul om man körde 7:a kan jag intyga! Inget man ville kiteloopa med dock 🙂
-
Fint! Synd att man missade detta. Hur mycket blåste det uppskattningsvis?
-
Vindmätaren sa 20 m/s på slutet men det kan bara inte stämma. Thörn hade fullt sjå att hålla i trean och jag lade ned 4.5 eftersom det var för hårt. Hade visserligen kunnat trimma ned lite men jag var helt färdig vid det laget.
-
Yann;477566 wrote:Fint! Synd att man missade detta. Hur mycket blåste det uppskattningsvis?
App app, bums tillbaka å skriv å ladda upp bilder på din blog nu…
-
Gött Yann! Väntar på bilder. Hoppas ni har det mysigt i bilen och att du får lite schysst swell.
-
Har lagt till några bilder nu och tagit bort några. Nu finns t.ex. Stebe med på bild. Stebe är nog den enda jäveln i världen som kör i huva i slutet på juni.
Kolla på http://www.jah.se/galleri -> kitesurfing sweden -> 2008 lajet 23 jun -
Jag har kollat data från kvällen på 24, 48 och 96 meters höjd. Den kraftigaste vindbyn var 23,5 m/s. Medel låg runt 20 m/s.
-
@sourra 477569 wrote:
Vindmätaren sa 20 m/s på slutet men det kan bara inte stämma. Thörn hade fullt sjå att hålla i trean och jag lade ned 4.5 eftersom det var för hårt. Hade visserligen kunnat trimma ned lite men jag var helt färdig vid det laget.
Jag har kollat data från kvällen på 24, 48 och 96 meters höjd. Den kraftigaste vindbyn var 23,5 m/s. Medel låg runt 20 m/s.
-
Skulle vara det i såfall… Jag vet inte riktigt hur vindmätarna i fråga är placerade (förutom höjden) men jag tror inte dom sitter i ett rör iaf. Detta är f.ö. ett mycket suddigt kapitel i min fysikutbildning.
Log in to reply.