Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › bilder lundÅKrA
-
jo men inge som foto.. Har ju den bästa hoppbrädan vet du
-
får väl ta och skriva lite om lighten då efter förra testet av edgen och sporten så va det väl likabra att testa lighten också.. Ja det va en byig dag men mycket vind i byarna men tyckte inte alls kiten klarade av denna vind precis som skotten säger så måste dom små kitesen vara gjorda för att klara tuffa förhållanden med byig vind då det ofta är ganska byigt när det blåser myycket. Kiten har inte den depower jag skulle vilja att den hade och därför hade den för mig inte varit ngn favorit o vågorna. då hade jag likagärna kunnat köra min gamla c kite. kiten klarade inte alls av byara tyckte jag utan hoppade fram och tillbaka i fönstret i byarna trots att jag höll bommen på exakt samma ställe. från land fick jag kommenterar av bla mike the knife att kiten såg riktigt dålig ut i luften. vad gäller hur man kunde hoppa med den så fungerade de inte alls jag satsadehårt på att hoppa men fick itne alls ngn höjd ännu mindre häng trots att jag ändrade på depowern för att hitta det där hänget och lyftet som fanns i förraårets ozone kites. Efter åt var jag ute med min 9a C kite och då ahde vinden ökat lite till sjukt svårt att hålla den kiten i så mycket vind. men den klarade iaf byarna mycket bättre och kändes mycket mer stabil i luften.
så jag hoppas ozone har lyckats med sina större kites för dom små är enligt mitt tycke inte alls bra =(
-
@nic 372305 wrote:
Jag tycker att i varje quiver passar en 7a och/eller rent av 5a light. Dels är det ekonimiskt (samma bom på <=9a av Sport/Edge/Light = köp kite only) och dels känns lighten trygg när det viner runt öronen.
Tycks ju ha blåst en del de senaste veckorna, så är det någon som kört 5 m2 Light och har något att säga om den? Tycker det där ekonomiska argumentet Nic har och att det blir lite tryggare med lägre AR i hårdare vindar låter bra, men hur mycket mindre och snabbare känns 5:an än 7:an?
-
@Reklem 372368 wrote:
Tycks ju ha blåst en del de senaste veckorna, så är det någon som kört 5 m2 Light och har något att säga om den? Tycker det där ekonomiska argumentet Nic har och att det blir lite tryggare med lägre AR i hårdare vindar låter bra, men hur mycket mindre och snabbare känns 5:an än 7:an?
Hoppas få in 5m Light snart. Det verkar ju som 7:an kanske är lite för bra tryck i för vågor i de vindar vi haft på sistone. Det kanske är 5m som blir vågkite storleken som man vill ha när det blåser kring 20 m/s. 7m körde vi samtidigt som Sport 13m tidigare, blåste kring 12 m/s, så det kanske är lite höga krav att den skall ha en sweetspot vindregister på 8 m/s. Vi får se, vi lär så länge vi lever. Funkar Ostligt på Öland, då kanske jag kan få med en i helgen:) ?
-
köp inte midre än 8kvm. Jag har en 6a men det är jävligt oekonomistk, måste blåsa sjukt mycket för att kötra med den. blir med tur 10ggr på ett år
-
Det goa med Öland är att alla riktningar fungerar. 🙂 Max tre eller fyra mil från Kalmar och vi har nord till syd via öst och även syd till nord via väst och vågor går det nästan alltid att hitta om det bara trycker på. Riktigt fint plattvatten är det tyvärr lite sämre med, men det finns sånt också.
Vore skoj att få testa en 5:a Light (och även de andra modellerna och storlekarna) så blir det demo på Öland vore det ju grymt. Det är för lite sånt i dessa trakter. Hojta bara till när du vet mer och om du ändå ska hit så plocka även med dig någon eller några brädor som man kan få testa. 🙂
-
BTW. Vore roligt om fler ville komma till Öland och dema.
Och okej. Ska inte nämna Öland mer i en tråd som handlar om Lundåkra 😉 🙂
-
@SamHansson 372386 wrote:
köp inte midre än 8kvm. Jag har en 6a men det är jävligt oekonomistk, måste blåsa sjukt mycket för att kötra med den. blir med tur 10ggr på ett år
Jag blir överriggad som en gnutt i över 13/14ms med min nia, ska skaffa en 6,5:a eller 7:a. Men sen väger jag ju inte mer än en gnutt heller.
-
Haha en av mina bilde rpå grillen blev bra iaf!!
Sa ju att det lönade sig att monster fota!
Logga in för att svara.