Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder – Natal, Sao Miguel go Gostoso

• Bilder – Natal, Sao Miguel go Gostoso

Publicerad av nic på 27 november, 2006 vid 23:13

I Brasilien mellan Fortaleza och Natal ligger Sao Miguel do Gosotoso. Pasadvinden har egentligen passerat Natal som har sina vindmånader från juni-sept tydligen men bara 120km norr om Natal börjar vinden fläkta på ordentligt igen även i november. Tar bara 3 timmar med lokalbussen dit. Till Natal hittade man snuskigt billiga sista-minuten-resor nu i november. När vi åkte fanns det flygstol för 3000 kronor.

Jag var även söder om Natal runt Pipa och på ett ställe som hette Buzios. Fast vinden var inte så frän men jag fick kitat med delfiner 🙂

SM do Gosotoso är en liten fiskeby som upptäcks av Italienska kitare och földaktligen är det många italienare där. Finns tillåme en italiensk kiteskola där. Alla är trevliga. Trevligare än på andra kiteställen upplevde jag det som. Kanske för att alla automatiskt håller till under samma skugghydda, kanske för att det är side-offshore och kanske den man pratar med är den som räddar dig lr din bräda nästa gång du behöver det. Jag var aldrig orolig för brottslighet här till skillnad från Cumbuco tex.

Prisskillnaderna är stora. Billigast är La Em Casa som dessutom ligger närmast spotten med 30R$ (120kr)/person. Men då är det husets regler som gäller. Dvs är det fest är det ingen ide att försöka sova å är personalen morgontrötta så blir det sen frukost.

Eftersom det är sideoffshore är det väldigt fint plattvatten å det kommer även in cleana småvågor man kan öva på.
    Ibland kommer det in riktigt swell som bryter över yttre revet. Sista dagen fick vi manshögt swell. Kan bara säga att man har inte vågkitat innan man provat sideoffshore i vågor. Iåmed att kiten ligger i längst ut i fönstret längs med vågen har man oftast slaka tvättlinor till kiten bara och det är verkligen vågen som driver dig till bottomturn efter bottomturn. Helt underbart 🙂

De är väldigt sparsamma med räddningsbåten här (som inte alltid ens finns där) så jag hade minst en mer lr mindre jobbig ”räddning” per dag att göra. Det är bra att betala in sin försäkring i förväg tills den dagen _du_ behöver den.

Jag kommer att komma tillbaka för att invänta den perfekta vågdagen här 🙂

Fler bilder här

(Tack till Vessi för det flesta av bilderna)

nic

sourra svarade 18 år, 3 månader sedan 18 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • nic

Medlem
    27 november, 2006 vid 23:17

Fler bilder

• virena

Medlem
    28 november, 2006 vid 00:06

Jo, tack Nic! Jag vet ju att du brukar vara hjälpsam så jag har väl typ en, två eller flera att betala tillbaka till dig den dagen jag blir grym, men då har väl du hunnit sluta kitea:smile:

Schyssta bilder…Virre virrpanna

• fesen

Medlem
    28 november, 2006 vid 02:39

Najs 🙂

• samhansson

Medlem
    28 november, 2006 vid 06:30

så kitesugen ja blev av näst sissta med vågen, lysande..

• fredde-k

Medlem
    28 november, 2006 vid 06:57

Kanon fina bilder, man blir helt klart sugen på kiteing…

Du verkar vara en berest man, har du något att säga om hawaii??
    Jag och tjejen ska dit 2-3veckor i mars är det tänkt och det är ju alltid bra med lite tips!

ha det gott

Ozone rules….
    🙂

• mat

Medlem
    28 november, 2006 vid 07:15

tres belles photos Nic!

/Mat

• biorno

Medlem
    28 november, 2006 vid 07:33
    nic wrote:
    Fler bilder

Ser nice ut !

• jezaja

Medlem
    28 november, 2006 vid 09:05

Bra bilder!

• gh0st

Medlem
    28 november, 2006 vid 09:44

Jag vill!! Najsa bilder!

• zilversurfarn

Medlem
    28 november, 2006 vid 10:52

Riktigt schyssta bilder Nic!
    Tack för att du slet mig från arbetet en halvtimma!

• lars_m

Medlem
    28 november, 2006 vid 12:07

Fan va ressugen man blev. Rigtigt gött 🙂

• pepa

Medlem
    28 november, 2006 vid 16:50

Vad är kitesugen?

• samhansson

Medlem
    28 november, 2006 vid 17:15

det är när man är sugen på att kita

• nic

Medlem
    28 november, 2006 vid 19:31
    SamHansson wrote:
    Pepä wrote:
    Vad är kitesugen?
    det är när man är sugen på att kita

Pepä är bara med i jeopardy 😉

nic

• nic

Medlem
    28 november, 2006 vid 19:31
    Zilversurfarn wrote:
    Riktigt schyssta bilder Nic!
    Tack för att du slet mig från arbetet en halvtimma!

Det e lugnt. Bara be din arbetsgivare fakturera mig 😉

nic

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder – Natal, Sao Miguel go Gostoso

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.