Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › BILDER OCH INFO PÅ HPERSONIC!!
-
BILDER OCH INFO PÅ HPERSONIC!!
Publicerad av anonym-anvandare på 12 september, 2002 vid 16:01Kolla in http://bluefinz.com/starboard_hypersonic_gallery.htm
Kan det bli råare!!??
gifvars svarade 22 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
vadå? ännu ett fett as. totalt ointressant i vågorna.
-
Nu har du missat något va???? Vågor?
Tycker det ser riktigt bra ut, ska bli spännande och se om den håller vad man lovar!
-
OK. jag skojade lite. kör bara våggrejer själv. jag ser en bred bräda med djupa kanaler. det fanns redan för 10 år sen, typ fanatic boa eller mosquito. vad är så fantastiskt?
-
Det har hänt en hel del sen dess. Seglade själv dubbelkonkav i mitten och slutet av 80 talet, men brädorna såg då helt annorlunda ut. Mastplaceringen helt annorlunda, formen förövrigt och stropparnas placering samt betydligt bättre fenor och riggar idag. Om man ser på HS så påminner den om väldigt mycket om en formula, se bara “släppen” i aktern som är en direkt kopia från RRD Beast, kan se dem också på de flesta formula fast i olika utföranden. Volymen är betydligt större också samt att aktern tycks sluta en bit bakom planingsytan, och inte som de gamla gjorde, planingsyta hela vägen.
Har följt resonemanget på olika konfar och det verkar faktiskt som det ska fungera, och som någon påpekade,det blir nog svårt att låta bli ett inköp!!! -
Verkar mycket intressant!
Är sedan gammalt lite misstänksam mot
one size fits all brädor
detta har ju inte riktigt funkat förut.
Teoretisk skall allså denna bräda ersätta min
RTX 100 och Xspeed 145
Det brukar ju vara ganska choppigt när man fullt
tryck i VX 5.5an.
Ska bli kul och läsa framtida tester avvaktar dock
inköp (barnsjukdomar?). -
Jag måste få meddela en liten iaktagelse jag gjort med nåra breda-korta brädor, den senaste en AHD GT75, 75cm bred o 260 lång, avseende choppigt vatten.
Det är inte alls så stötigt som det kunde vara med en, ursäkta uttrycket, gammel-slalom. Min amatörgissning är att det är just förhållandet mellan längd bredd som gjort detta.
Ähhh, va f-n vetja, men jag är i alla fall nöjd med att det inte längre känns som å åka skateboard på en enskild grusväg.Mvh,
Jan Gifvars
Logga in för att svara.