Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bilder Uppsala 15/7
-
Bilder Uppsala 15/7
Publicerad av poppo på 16 juli, 2008 vid 08:10plåtade lite av uppsalasurfet under en paus igår:
och idag verkar det minst lika bra, strax på väg ner!
uvk.sepoppo svarade 16 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Alnäs levererade idag också va? Fascinerande hur detta lilla detta spot kan ha mest vind i hela mälardalen. Måste vara något lokalt fenomen det där… Jag fortsätter fö min bomkörningsturné på Gotland nästa vecka.
-
Knatte
Gäst16 juli, 2008 vid 16:46Riktigt goa panoreringar som ger bra fartkänsla i några av bilderna!
-
Visst var det bra idag med, erkänn att du saknar Alnäs “Musmagneten”!
Tack Knatte, första gången jag experimenterade med panorering och slutartid – det var kul och vart väl helt ok ett par ggr.
Bilder från idag kommer – då vi sköt med vattenpåse och vidvinkel…
-
om ng nav er har kontakt med mange kan ni ju hälsa att jag äntligen gått o skaffat mig bräda igen. ha nhar slutat tjata när vi sets, men nu är det gjort.
Har inte varit på alnäs sedan det begav sig… -
Knatte
Gäst16 juli, 2008 vid 17:31@poppo 483174 wrote:
Visst var det bra idag med, erkänn att du saknar Alnäs “Musmagneten”!
Tack Knatte, första gången jag experimenterade med panorering och slutartid – det var kul och vart väl helt ok ett par ggr.
Bilder från idag kommer – då vi sköt med vattenpåse och vidvinkel…
Vilka slutartider testade ni med när nu panorerade?
-
Vart ligger detta lilla smultron ställe?
Vilka vindrikningar o förhålande gäller här för bästa surf? -
-
@mexen 483178 wrote:
om ng nav er har kontakt med mange kan ni ju hälsa att jag äntligen gått o skaffat mig bräda igen. ha nhar slutat tjata när vi sets, men nu är det gjort.
Har inte varit på alnäs sedan det begav sig…Mange är ju jag! (en av fler i klubben iofs) Vem är du? Kan väl aldrig tänka mig att skulle tjatat på någon om att skaffa bräda…
Knatte: Jag kan ingenting om foto, bara testar. 20 var siffran på slutartiden i fartbilderna om jag minns rätt.
Sneak preview på en av gårdagens vattenbilder, beskärning återstår:
[img]http://uvk.se/photogallery/albums/userpics/10001/normal_magnus_aln%E4s.JPG[/img]
-
Finns det windsurfingklubb i Uppsala med brädförvaring,
är det cykelavstånd eller bussväg dit från Uppsala.
//soulsurfer -
@soulsurfer 483298 wrote:
1. Finns det windsurfingklubb i Uppsala med brädförvaring,
2. är det cykelavstånd eller bussväg dit från Uppsala.
//soulsurfer1. Ja, kolla in uvk.se
2. 30 minuter från stan med stadsbuss 20, cykla tar ungefär lika länge om man pinnar på.Sydväst är den enda riktning som Alnäs funkar bra på. Ofta är det väldigt byig vind, som all insjösegling. Finns ett par spots till på Ekoln, kolla här
-
Suck… Ni fick två fina dagar med surf på Alnäs! Vad körde folk? Själv var man ute i stugan och körde 7.0 med blandat resultat. Ena sekunden tok tryck och andra tvär dött… Bygit har fått en ny mening. Skoj var det i alla fall!
Hemma i Uppsala nu igen, tyvär… För så här ser prognosen ut för Haga Park
http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=47986Åker ner först på måndag…
Logga in för att svara.