Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bilder Varberg från helgen
-
Bilder Varberg från helgen
Publicerad av jezaja på 8 oktober, 2006 vid 14:29Inget speciellt bara lite random bilder när benen inte orkade längre. Lyckades skada vaden lite så fick äran att bara titta på söndagen. För mycket vind för de flesta ändå verkade det som.
svinet svarade 18 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Ja men de är gött å se! Var en riktigt hel-ylle helg 🙂 Vad hände med vaden?
jezaja wrote:Inget speciellt bara lite random bilder när benen inte orkade längre. Lyckades skada vaden lite så fick äran att bara titta på söndagen. För mycket vind för de flesta ändå verkade det som. -
Jo det var en helt ok helg med skön surf 3 dar i rad!
Känns faktiskt helt ok med en vilodag imorgon. :tongue:Apelviken var som bäst när de flesta hade packat sig hemåt och vinden droppade något. 😀
-
rusiak wrote:Vad hände med vaden?
Fastnade ordentligt i en våg och sandalbindningarna som brukar lösa ut fint barfota satt lite extra bra med dom jävla skorna så det ryckte till lite så jag sträckte muskeln gissar jag på. Man får skylla sig själv att man är kärring som kör med skor när det inte behövdes 😉Blir och sätta på vanliga bindningar på tablasen nu i vinter iaf.
Några tips på några goa? Kanske någon man kan sätta med inserts så det är lättare att byta fram och tillbaka.Verkade mojna lite mot kvällen ja, tyvärr hade man inte tid och stå där hela dagen.
ZilverSurfaren: Var det dig jag stog och snackade med en stund på stranden? Körde en svart tribe 9a? -
jezaja wrote:rusiak wrote:Vad hände med vaden?
Fastnade ordentligt i en våg och sandalbindningarna som brukar lösa ut fint barfota satt lite extra bra med dom jävla skorna så det ryckte till lite så jag sträckte muskeln gissar jag på. Man får skylla sig själv att man är kärring som kör med skor när det inte behövdes 😉
Blir och sätta på vanliga bindningar på tablasen nu i vinter iaf.
Några tips på några goa? Kanske någon man kan sätta med inserts så det är lättare att byta fram och tillbaka.Verkade mojna lite mot kvällen ja, tyvärr hade man inte tid och stå där hela dagen.
ZilverSurfaren: Var det dig jag stog och snackade med en stund på stranden? Körde en svart tribe 9a?Ja det var jag. Kom ut till slut och provade Boxer 9:an, rätt skön med lätt bomtryck, snabb osv. Men jag var ändå glad att byta tillbaka till Triben. Sanslöst skön kite, har all depower man behöver. Känns som en hybrid mellan C och bow. Sen är ju priset inte helt fel heller.
-
Skön dag i viken fin size på vågorna en bit ut. jag körde nya boxer 6 och 9 med 1till1 inställningen utan bom tryck. Man orkar köra mycket längre men man kan även köra den med 1till2 och mer bom tryck och mer depower.
jag var hel nöjd.
silversurfaren du skall prova min torch med dubbel depower ckite. riktigt skön och snabb kite!:smile: -
Arild wrote:Skön dag i viken fin size på vågorna en bit ut. jag körde nya boxer 6 och 9 med 1till1 inställningen utan bom tryck. Man orkar köra mycket längre men man kan även köra den med 1till2 och mer bom tryck och mer depower.
jag var hel nöjd.
silversurfaren du skall prova min torch med dubbel depower ckite. riktigt skön och snabb kite!:smile:
Tjena Arild!
Skulle ha följt med Robban till Varberg i helgen egentligen men misstänkte att jag skulle behöva införskaffa mig en betydligt mindre drake för att kunna åka där. Hoppades på lite lugnare vindar i Habo istället. Fick avvakta lite när jag kom dit för det blåste för mycket men kom snart ut. Dock var det problem för mig att ta upp draken på land då den i princip inte har någon depower. Har du några tips förutom att trimma ner den? Hade jag inte haft en backup bakom mig hade jag susat iväg på land tror jag.Behöver oxå ett tips angående selen. Metalldelen med krok (vad det nu heter) har åkt upp i bröstet på mig större delen av tiden jag kört. Har fått en rejäl blödning där nu iaf. Finns det lösa plattor att sätta dit under eller är det bara att kämpa sig fram tills man kan åka bättre. Förstår ju att trycket blir helt annorlunda om man inte står så mycket med draken klockan 12 *s*.
Ni verkade ha det gutt i Varberg. Kul att se.
Vi hörs
/Magnus W -
OJ OJ Jag fastnade på bild! Hunden gillade min gummidoft. Fasen vilken go helg det var!
-
Svinet wrote:OJ OJ Jag fastnade på bild! Hunden gillade min gummidoft. Fasen vilken go helg det var!
För helvete du luktade ju som en hel laxfabrik, var fasen hadde du varit??? var det från din nya ……?
Eller var det du som hadde tallat på den döda tumlaren som låg i lejet??? -
snygging wrote:Svinet wrote:OJ OJ Jag fastnade på bild! Hunden gillade min gummidoft. Fasen vilken go helg det var!
För helvete du luktade ju som en hel laxfabrik, var fasen hadde du varit??? var det från din nya ……?
Eller var det du som hadde tallat på den döda tumlaren som låg i lejet???haha när du vände ryggen till så slickade jag upp den döda tumlaren. du vet grisar gillar att vältra sig i skit!
-
Dannnek wrote:Check out this martin är det inte du?? http://www.olah.se/Windsurfing/Lejet_061007/large-12.html
hehe japp och jag ser ut som en rysk ubåtsman under beskjutning låg ställning 🙂
Kul att komma med på bild dock. Fasen vilken fin helg det var. Nu är jag sugen på klittmöller efter en helg utan vind. Skall vi dra ihop ngt?
/M -
Hade vart nice men måste ju jobba in massa cash inför vinter resan som blir en månad nån stans på vårt jordklot! i feb-mars
-
Dannnek wrote:Hade vart nice men måste ju jobba in massa cash inför vinter resan som blir en månad nån stans på vårt jordklot! i feb-mars
aha sedärja vart blir det ni drar till?
-
Dannnek wrote:Hade vart nice men måste ju jobba in massa cash inför vinter resan som blir en månad nån stans på vårt jordklot! i feb-mars
Danne du lever? 🙂 semester låter inte dumt, jag får ta ett snack med jobbet och regeringen!!!
Fan du får lära windsurfarna i torkelstorp lite surf vett!!!!!
En hotade allvarligt med att köra över tre kite riggar för att han tyckte att han hadde företräde (därefter hade han gubb kaffe rep och snackade fodral till speed brädor i 1h, så bråttom hade han) och en igår nekade näst intill att kasta upp draken vilket tog några sekunder och det fanns ingen annan på stranden. Synd att sådana rött ägg skall sprida dålig stämning, när det finns så många shyssta typer. -
Svinet wrote:Dannnek wrote:Check out this martin är det inte du?? http://www.olah.se/Windsurfing/Lejet_061007/large-12.html
hehe japp och jag ser ut som en rysk ubåtsman under beskjutning låg ställning 🙂
Kul att komma med på bild dock. Fasen vilken fin helg det var. Nu är jag sugen på klittmöller efter en helg utan vind. Skall vi dra ihop ngt?
/MDenmark???? säg när och en bra prognos! 🙂
Logga in för att svara.