Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Bildvisning och RSS

• Bildvisning och RSS

Publicerad av gurra1978 på 17 juli, 2008 vid 08:43

Jag tycker surfzone kan göras bättre vad gäller bildvisning. Nuförtiden vill vi se mer och mer bilder och film från våra surfdagar. Den trenden är tydlig på konfen. Det går ju att fixa in filmer på en smidigt sätt i inläggen men jag tycker fortfarande bildvisningen och uppladdningen är för dålig och omständig. Det borde vara så här:

Säg att jag har 10 bilder att ladda upp. Istället för att gå in på varje fil och ange adress (dvs 10 gånger) så markerar jag alla tio filer på min burk och trycker “upload”. Pang, surfzone tar emot alla och skapar även thumbnails. Jag vill nämligen att ett inlägg kan ha ett galleri (nyhet) för bättre bildvisning. Om detta fixas så kommer surfzone att vara roligare att besöka och mer rustad inför framtidens behov.

Sen tycker jag att många skaffar egna bloggar, både på konfen och på privata sidor eller blogspot typ. Det borde finnas en till avdelning (typ bloggar) där en RSS skickar in nya meddelanden med rubrik från varje blogg (om dess ägare accepterar detta). Då vet folk vad som händer genom att bara kolla på konfen. Självklart så länkas man vidare till bloggen genom att trycka på rubriken.

gurra1978 svarade 16 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • steffo

Medlem
    31 juli, 2008 vid 20:15

Bra synpunkter.
    Ang bilder i inlägg så kommer jag att göra en del förändringar inom kort.

Det är inga problem för surfzone att ta emot RSS och visa som inlägg, det används redan för surfnet bla. Om det finns intresse så kan jag droppa ner feedsen i ett nytt eller befintligt forum.

• gurra1978

Medlem
    5 augusti, 2008 vid 13:37
    Steffo;486153 wrote:
    Bra synpunkter.
    Ang bilder i inlägg så kommer jag att göra en del förändringar inom kort.

Det är inga problem för surfzone att ta emot RSS och visa som inlägg, det används redan för surfnet bla. Om det finns intresse så kan jag droppa ner feedsen i ett nytt eller befintligt forum.

Bra att det händer något på bildfronten.

Var feedsen ska hamna vet jag inte men det kanske kan bli lite “spamvarning” på vanliga forumet om många har RSSfeed (kallar man det så?). Kanske ska vara en ny avdelning. Läge för en omröstning om detta på forumet? Du får ta tag i det Steffo men jag tycker det är en bra idé som kommer göra surfzone till en bättre mötesplats på internet.

Kul att du tar till dig förslag och sånt. Respekt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Bildvisning och RSS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.