-
Bilhyra på Maui – försäkringar. Hur har ni gjort?
Hej,
Har efter en hel del mailande med diverse bilfirmor konstaterat att Friendly Franks är en firma som jag vill hyra bil av. Det enda som jag undrar över är denna j–vla försäkring kopplat till “liability” dvs om man i händelse av olycka skadar tredje part (människa/egendom) kan man bli stämd även om man inte orsakat olyckan.Frank säger följande:
“Liability insurance limits your responsibility for damage you do to other persons, cars, and property. We carry the minimum amount required in the state of Hawaii, which covers losses of $20,000 per person, $40,000 per accident. It is recommended that you have adequate liability insurance to cover you in case of accident.”Dvs han rekommenderar ytterligare täckning då man i USA kan bli stämd på miljonbelopp (såklart…). Maui Vans rekommenderar också SLI.
Frågan är då: Hur gör ni som tidigare har hyrt i USA? Alla jag frågar säger att denna bör man ha (dvs CDW och SLI). Jag har talat med försäkringsbolaget i Sverige och de säger att tredje part försäkringen inte täcker bilkörning…….Vad f..n gör man? Alla ni som år efter år åker till Maui, vad har ni gjort?
Tack!!
/JB
Logga in för att svara.