Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bilköp

• Bilköp

Publicerad av anonym-anvandare på 24 februari, 2005 vid 12:00

Vad ska man köpa för bil om man vill ha en bra, säker, problemfri bil för max 40 000:- (Hellre 30 än 40 000)

Det är ju dessutom bra om det går att lasta i den men det är ju inget absolut måste då det finns takräcke.

Jag var helt inne på en 745/945 men min fru vägrar att köra runt i en sån.

Tips tack!!!

getwet svarade 19 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • fjant

Medlem
    24 februari, 2005 vid 12:32

Tråkigt att hon vägrar 740, för det är annars en helgrym bil. Min tjej var skeptisk när jag föreslog 740, men jag “satte ner foten” (fjäskade och smörade som fan), och så köpte vi en 740 för 30000. Mycket bra bil, som vi bägge är mycket nöjda med nuförtiden.
    Du får köra nån övertalnings-kampanj, för jag tror att 740n är svårslagen i den prisklassen. Vad utrymmena beträffar finns det många konkurenter, men repaartions och servicekostnaderna är mycket låga, och det finns reservdelar på macken! Soppaförbrukningen e inte heller så farlig som folk säger, vi kör våran på 0,9-0,95 blandat och 0,7-0,75 på lansväg.

/Fjant

• getwet

Medlem
    24 februari, 2005 vid 13:10

Jag joinar där, 745 och 945 är otroligt svårslaget med sitt fällbara ryggstöd och plant lastutrymme. Och uppepå det en slitvarg i många år framöver…..fundera på varför Taxi väljer nästan uteslutande Volvo? Om det nu skulle hända något så finns det MASSOR av begprylar för billig peng.

För sisådär 10 år sedan körde jag själv runt i arbetet med en 745 och kan inte heller påminna mig om att den drog så jätte mycket bensin som folk påstår. Kanske inte världens roligaste bil men troligen världens mest praktiska…….och hellre en 7 eller 900 serie än en totalt könslös Japanare eller Korean, sist på listan kommer dock en DKW (Audi) wink.gif wink.gif

• styret

Medlem
    24 februari, 2005 vid 14:50

jag säger också volvo!

nu har jag visserligen 245 men alla polare och flickvänner har kollat skeptiskt på den tills dom har åkt med eller kört den och sen utbrustit i att det är en av världens mysigaste bilar.

• drakglenn

Medlem
    24 februari, 2005 vid 15:49

Svar till:

Jag var helt inne på en 745/945 men min fru vägrar att köra runt i en sån.

[/ QUOTE ]

Smart fru, jag för står henne, det är ju i särklass den fulaste bilen som tillverkats grin.gif
    inte tala om 240….urk, (har ägt en sån, fattar inte vad jag höll på med) tur att man mognar….

Skämtåsido men för 30-40 tusen finns det massor att välja på, hade vi snackat häften av pengarna kanske det hade varit ett alternativ….

Såja såja bli inte sura nu, ni vet att jag har rätt, om ni inte vet det än kommer ni inse det om par år…… wink.gif

//Glenn – som en gång i tiden var Volvo fanatiker….

• fjant

Medlem
    24 februari, 2005 vid 21:08

Jo, jag håller med till viss del… Båda jag och tjejen tyckte förrut att 740n var en riktig ful och trist bil… Men vi har båda ändrat uppfattning och tycker att praktiskt är snyggt, därav 740 nyfunna skönhet! Har sett när goda vänner jobbat i 1/2 timma med att stuva ner barnvagn och ungar och allt därtill i sin fiiina, opraktiska S60… Inte mycket till bil, om jag får säga vad jag tycker!
    Praktiskt, funktionellt, billigt -> Snyggt!!!

/Fjant

• gurra1978

Medlem
    24 februari, 2005 vid 22:43

Gamla Volvobilar går under mottot:

Funktion före form

Så det är självklart att det blir en konflikt mellan man och kvinna vid bilköp smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    25 februari, 2005 vid 07:06

hehe – tack för era stöttande inlägg – men ni gjorde inte precis valet lättare för mig. Nu vill jag ännu mer ha en 745/945.

När frun säger vägrar – då vägrar hon – det kan jag lova smile.gif

Vad finns det för alternativ ? Ren Laguna, Mits Galant?

• anonym-anvandare

Medlem
    25 februari, 2005 vid 10:58

Byt fru. Volvo forever!

• sbjorne

Medlem
    25 februari, 2005 vid 11:14
  • sbjorne

Medlem
    25 februari, 2005 vid 11:17
  • getwet

Medlem
    26 februari, 2005 vid 05:55

Själv trodde jag att mogenhet handlade mer om att köpa bil efter ekonomi, praktiskt användande och säkerhet. Utseendet i sista hand….är man omogen och lite fåfäng (som jag) så skaffar man bil efter utseendet wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bilköp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.