Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilkörning JP

• Bilkörning JP

Publicerad av yeeah på 24 september, 2009 vid 13:09

Det har sagts förut ett flertal gånger men fortfarande finns det folk som skiter i det:
    GE FAN I ATT KÖRA NER BILEN TILL JP!

Ni förstör arbetet som Henrik H och Skånes kiteförening gör mot länstyrelsen.

Att vi ska hålla oss på god fot med markägarna och hur detta äventyrar det borde inte ens behöva nämnas.

Det är sorgligt att se att visa endast tänker på sig själva och äventyrar vår spot pga sin egen lathet.

Det borde stå utom tvivel att ni som fortfarande kör ner vet om att det inte är tillåtet.

1111 svarade 15 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • call3

Medlem
    24 september, 2009 vid 13:34

Sitter inte någon skyllt?

• larssa

Medlem
    24 september, 2009 vid 13:50

Dålig stil såvida det inte e nån nybörjare som inte vet.

• kongon

Medlem
    24 september, 2009 vid 14:56

Rent spontant så är det väl ingen som med normal begåvning tror att det är ok att köra rundor på annans mark i vilket fall… oavsett om man är grön eller inte.

Vill ju inte se ett förbud på favvo-spoten för att nån lat jävel inte kan gå en liten bit.

• tobbekite

Medlem
    24 september, 2009 vid 18:20

sjukt dåligt.
    bästa är väl om den skyldige kan informeras på plats, behöver ju inte vara någon som hänger på detta forumet.

• henric

Medlem
    24 september, 2009 vid 18:31

Kan bara hålla med att det är synd. 🙁
    Som sagt gör det bara arbetet svårare. Skönt dock att ni andra bryr er. Någon som pratade med vederbörande? Annars lär det ju hända igen.
    Se den lilla vandringen som uppvärmning inför surfet i stället:)

• yeeah

Medlem
    24 september, 2009 vid 18:34
    TobbeKite;578392 wrote:
    sjukt dåligt.
    bästa är väl om den skyldige kan informeras på plats, behöver ju inte vara någon som hänger på detta forumet.

var själv inte där och kunde inte säga ngt senast, dock är detta inte en engångsföreteelse och inte heller en enda individ. Ingen behöver hängas ut här men personerna det gäller hänger då och då på forumet och borde vara väl medvetna om vad som gäller.

Var det gäller nybörjare så tror jag inte de vet hur man tar sig ner, måste ha hyfsad kännedom om området.

• gadget

Medlem
    24 september, 2009 vid 18:56
    Henric;578396 wrote:
    Kan bara hålla med att det är synd. 🙁
    Som sagt gör det bara arbetet svårare. Skönt dock att ni andra bryr er. Någon som pratade med vederbörande? Annars lär det ju hända igen.
    Se den lilla vandringen som uppvärmning inför surfet i stället:)

Vederbörande skiter fullständigt i om han blir tillsagd eller om det är olagligt, det är det som är så tråkigt.
    Personen som jag vet körde ner igår bl.a. borde kanske tänka lite mer på sitt rykte med tanke på att surfingen kanske är viktigare för honom än någon annan i sverige…. Inga namn nämnda… :crazy:

• sourra

Medlem
    24 september, 2009 vid 19:10

Kan ni inte bomma skiten?

• gadget

Medlem
    24 september, 2009 vid 19:22
    sourra;578413 wrote:

Det är bommat av markägaren men det finns sidovägar.
    Konstigt att vissa tar sig friheten att köra ner med vetskapen att det är förbjudet och när ALLA ANDRA parkerar uppe vid vägen och går ner.
    Om det är för jobbigt att göra som alla andra får man helt enkel kita någon annan stans.
    En persons idioti förstör för minst 50 andra.

• kitelife

Medlem
    24 september, 2009 vid 19:54
    sourra;578413 wrote:

Det är ”markägarens” väg vi kör på… för han har en ridbana (hinder) lite längre in i skogen där och kör dit med traktor – gräsklippare – bil ! då är det ok? på den gamla goda tiden när det bara va ”vi” var det helt ok… sen blev det en folksport och det blev 50 pers därnere… På den tiden när jag pratade med honom var det ”inga problem” om vi körde ner, det var alla pervon (sexhandel) han ville bli av med och det sas t o m så att vi ”skrämde” bort dom och fick därför lite inofficiell dispans…

att han sen inte fick tillstånd/bygglov att göra hela sitt ridhus projekt därnere och surnade till bommade vägen och började införa regler… kan man inte själv ska ingen annan heller! eller hur?

Jag förstår dock att det inte funkar om alla skulle köra ner där och vill inte förstöra för någon annan och inte heller för mig själv så jag låter numera bli att köra hela vägen ner. När jag tänker på saken så var det därför jag slutade åka till Habo och kitea, efter att micke (campingnisse) även där bestämde att vi inte fick parkera nere i vändzonen… på den tiden kunde vi även köra både ljunghusen parkvägen tippen lagunen och en massa andra ”secret” spotts :smirk:

Det är inte alltid bättre med en växande sport :crazy: det var rätt skönt när vi bara var några väl utvalda fantaster 😀

Ps. no worries 😉 jag har några riktigt secret spotts kvar i rockärmen så fortsätt och få oss bannade… Ds.

• hbgkitare

Medlem
    25 september, 2009 vid 06:29
    Gadget;578404 wrote:
    Vederbörande skiter fullständigt i om han blir tillsagd eller om det är olagligt, det är det som är så tråkigt.
    Personen som jag vet körde ner igår bl.a. borde kanske tänka lite mer på sitt rykte med tanke på att surfingen kanske är viktigare för honom än någon annan i sverige…. Inga namn nämnda… :crazy:

Bra sagt, samma person kör ju även den lilla biten ner till Lundåkrahamnen!

• hugeo

Medlem
    25 september, 2009 vid 07:00
    yeeah;578328 wrote:
    Det har sagts förut ett flertal gånger men fortfarande finns det folk som skiter i det:
    GE FAN I ATT KÖRA NER BILEN TILL JP!

Ni förstör arbetet som Henrik H och Skånes kiteförening gör mot länstyrelsen.

Att vi ska hålla oss på god fot med markägarna och hur detta äventyrar det borde inte ens behöva nämnas.

Det är sorgligt att se att visa endast tänker på sig själva och äventyrar vår spot pga sin egen lathet.

Det borde stå utom tvivel att ni som fortfarande kör ner vet om att det inte är tillåtet.

Det är bara snuskgubbar som får köra ner det vet väl alla?

• 1111

Medlem
    25 september, 2009 vid 07:04

Hammare och spik brukar funka…

Mr t

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilkörning JP

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.