Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Billabong har köpt Da Kine!
-
Billabong har köpt Da Kine!
Publicerad av oscar på 27 augusti, 2008 vid 17:29Allt enligt windsurfjournal…cool eller ocool? Hoppas de fortsätter göra grymma selar bara…
koa svarade 16 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
@Oscar 494443 wrote:
Hoppas de fortsätter göra grymma selar bara…
Nån som kan uttala sig om Dakine selar jämfört med NP? Får erkänna att jag är lite NP-insnöad pga att jag varit nöjd med deras grejer, men om ngn har erfarenhet av båda världar så please dela med er…
Går i midjesele-köpar-tankar, och har tittat mot NP 3D waist:en… är dakine’s T3 motsvarande?
-
Da Kine kommer att stå för 4% av Billabongs försäljning, de kommer absolut att behålla namn och produktsortiment, det är ju det som de köper..
http://business.transworld.net/2008/08/21/billabong-acquires-dakine/
-
Prova dakine vid tillfälle, de är designade för att sitta ruskigt stabilt, man får en mycket direkt känsla.
Dessutom bra säkerhet, dvs man kan koppla loss hela kroken om det krisar och det tycker jag är bra. -
Oh… lite skoj att “Billabong International Limited chief executive officer” heter O’Neill i efternamn. 🙂
Skaplig titel oxå.-JG
-
@Bicless 494499 wrote:
Prova dakine vid tillfälle, de är designade för att sitta ruskigt stabilt, man får en mycket direkt känsla.
Dessutom bra säkerhet, dvs man kan koppla loss hela kroken om det krisar och det tycker jag är bra.Koppla loss kroken sabbt funkar inte på T3. Jag har en….supernöjd men den är betydligt softare än NP.
-
@Oscar 494553 wrote:
Koppla loss kroken sabbt funkar inte på T3. Jag har en….supernöjd men den är betydligt softare än NP.
Min T3 ser har ett snabbspänne som ser ut att funka, om behovet skulle uppstå. Jag har själv aldrig nånsin upplevt det behovet, trots att jag är ikrokad i typ 90 % av alla kastfall jag får.
-
@Oscar 494553 wrote:
Koppla loss kroken sabbt funkar inte på T3. Jag har en….supernöjd men den är betydligt softare än NP.
Har bara provkört en NP 3d midjesele, och jag blev förvånad hur bra stöd den faktiskt gav… med softare, vad menar ni då, är det bra eller dåligt (såklart också en subjektiv upplevelse…)? Formar den sig mera runt kroppen, alt klämmer ihop mer på “fel” ställen…?
-
@sode 494472 wrote:
Nån som kan uttala sig om Dakine selar jämfört med NP? Får erkänna att jag är lite NP-insnöad pga att jag varit nöjd med deras grejer, men om ngn har erfarenhet av båda världar så please dela med er…
Går i midjesele-köpar-tankar, och har tittat mot NP 3D waist:en… är dakine’s T3 motsvarande?
IMO det bedste du kan gøre er at finde en god butik med et godt sortiment, og så prøve ALLE deres modeller. De er all formede forskelligt dvs. nogle passer bedre til dig end andre, og dette på trods af mærket. Desværre kommer den ‘virkelige’ test på vandet 🙂
-
Billabong var ju ett litet tvåmansägt gräsrotsföretag för inte så jättelänge sedan. Det kan inte vara mer än 7-8 är sedan det såldes av de två grundarna till någon mer “penninginriktad” grupp. Man kan tänka sig att grundarna gjorde en skaplig vinst…
-
Tror dom köpt “Honolua Surf co” från Maui också, och en ny butik
har kommit till Paia…Maui…
Logga in för att svara.