-
"Billig" Formula bom!
Som bekant kostar Formula-bommar “en hel del”. Några 12″ vill jag inte ge för vare sig MauiSail eller NP. Beggat för 5-6″ känns si-så-där…
Har letat “överallt” efter en “billig” bom i kolfiber. HPL har en hybrid variant, dock ointressant då den är en hybrid samt att bakbeslaget var “smalt”. Tekkno har ju ett gäng bommar till bra pris, men tydligen sällan dessa går att få tag i???
Iaf så har jag precis fått min Tekkno “Carbon mono” Formula bom från http://www.wss24.com. Är som sagt en kolfiberbom med brett bakbeslag. Bakbeslaget är det mer påkostade helt i kol, dvs inte varianten med “alubrygga”. Bommen känns OK, o den är ny. Min gissning är att bommen hör till Tekknos “bättre” Formula bommar. Bommarna finns på lager, bara bakbeslaget kostar ca 1800kr om man vill uppgradera sin vanliga Tekkno Formula, så för knappa 600Euro inkl frakt är den nästan ett fynd, o framförallt så kan den levereras!
O för den som vill ha en riktig billig Formula-bom i kolfiber så är min Vindsurfing.se Formula-bom till salu, samma som Tekkno’n jag har nu men bakänden har “alubrygga”, i övrigt kolfiber. Bra skick om än inte som ny, skav på greppet finns. Bommen har många timmar kvar att ge, köpte ny bom pga att allt annat i utrustningen var så gott som nytt, dessutom störde jag mig på alubryggan:grin:. 1800 bagis, den är dock förhandsbokad redan, men skulle den ev tilltänkta köparen ångra sig dyker den upp på Köp&Sälj….
Logga in för att svara.