Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Billig ”Golfbag”
-
Billig ”Golfbag”
Publicerad av lafleur på 2 mars, 2005 vid 21:49http://www.dormy.se/dormy/product_frameset.asp?pf%5Fid=3001
Kostar bara 399kr så slipper man gå och köpa en dyr Naishbag för drygt 1300…
Jag har köpt en sån, verkar vara ett bra sätt att frakta sina kiteprylar i!Ta på er sviten och lura personalen!
eddie svarade 20 år sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
”Ett robust slitstarkt resefodral i kraftig nylon. Resefodralet har hjul vilket kan vara nog så skönt när man ska transportera det på flygplatsen. För att skydda klubborna är toppen vadderad.”
-
Oj.. schysst pris
Men är det helmjukt? (tänkt som överdrag till vanliga golfbagen) -
Köpte min golftravelbag på Dormy i somras… Det är ett annat av deras egna märken… Har glömt vilket. Men betalade ca 600 spänn. Dock efter 2 flygningar (2 ToR) så hade den spruckit så mycket så jag har lämnat in den hos min lokala skräddare…. (180 kr) men vet ej om det kommer att hålla
-
Om den spricker så får du ju en ny… reklamationsrätt i två år… Visste du inte det!
Den är skapd för att man lägger in sin golfbag i den, så det är egentligen bara ett överdrag med lite skydd…Men om du packar bra, så skyddar du dina grejer och personalen kommer inte märka något.
-
Å i värsta fall får man öppna väskan, som jag fick i Athén…
När jag öppnat väskan…
– Is it surf?
– No no, it´s not surf. It’s Golf!
– GOLF????
– No no, it’s a new snowboard (billig frakt på dem med) and ski suit (våtdräkten).
– Ah, okey. No golf?
– No.
– Okey, you pay 15 euro extra for snowboard..Aaaaaaaaaaahahahahaha!
/Chrillo
-
Svar till:
Å i värsta fall får man öppna väskan, som jag fick i Athén…
När jag öppnat väskan…
– Is it surf?
– No no, it´s not surf. It’s Golf!
– GOLF????
– No no, it’s a new snowboard (billig frakt på dem med) and ski suit (våtdräkten).
– Ah, okey. No golf?
– No.
– Okey, you pay 15 euro extra for snowboard..Aaaaaaaaaaahahahahaha!
/Chrillo
[/ QUOTE ]
=)
-
Alltså ser personalen skillnad på en resegolfbag och en boardbag??
Kan man inte om man nu vill slippa den eventuella avgiften för att ta med en kitebräda istället för en golfbag säga att man ha en golfutrustning i boardbagen? Ingen lär väl veta om Cabrinha, Naish är golf eller surf då det tom står Naish Golf på deras fake bagar…
För priset på en bra resgolfbag kostar ju en 1400:- sen man kan väl hitta billiga men då kan man väl lika gärna köpa en stor trunk på stadium och vaddera litE?? eller har jag missat nåt?
-
bara säg att det inte är nån brdäa i den de funka för mej.. sa att det bara vä köäder o mög i boardbagen.. så slapp ja betala.
-
när jag åkte med apollo så kostade golfbag 300 tor och kitebag 400 tor.
Hur är det med andra charter / flygbolag? Är skillnaden större där? Om inte så förstår jag inte riktigt vitsen med en golfbag… -
Eddie – privata skräddare. Jojo har han fått sy ut dina kavajer nu…
-
Hehe…
Nä han har bara sytt upp dem… Midjekort är på G har jag hört.
Logga in för att svara.