Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › billig våtdräkt
-
billig våtdräkt
Publicerad av medelm8 på 5 april, 2007 vid 15:52Inte vacker men det som ser bäst ut för billigast peng.. 5mm är ju kalas då jag fryser en aning i 3mm men är det någon som testat denna dräkt?
min budget är riktigt kass så över 1000 så börjar det bli för dyrt, hade tänkt beställa ett par vantar också..medelm8 svarade 17 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Köp ett par sånna här när du ändå är igång så slipper du få vatten i munnen, näsan och ögonen, och så simmar du bättre när draken har hamnat i vattnet!
-
jag sneglar på Julas och Lidls våtdräkter så jag är inte ute efter en dräkt att ha för resten av livet, bara så att jag kan ut o köra nu direkt..
fan jag är faktiskt sugen på att snorkla, vad gick detdär på? 😛
-
Så här tror jag… och det tror jag om mycket…
Ett väletablerat märke som är stort, får mycket feedback från köparna och ändrar till det bättre från år till år efter en mängd olika åsikter, och brister som finns på produkten. Dessutom har de större kontroll på tillverkningen så att varje dräkt är precis den andra lik.
Små märken har inte samma tillgång till feedback och kan inte anpassa produkten till köparnas ”önskemål”på samma satt. De har heller inte samma kontroll på tillverkningen. En dräkt kanske håller jättebra, medans en annan går sönder direkt.
har du bara en budjet på 1000 spänn och ska köpa både dräkt och handskar för det så är det klart att den dräkten funkar säkert helt ok. Det är bättre att du har både handskar och dräkt än endast en dräkt… Jag skulle råda dej till att köpa en huva också… det sägs att 70% av kroppsvärmen försvinner från huvudet… Men du behöver inte huva eller handskar om ca 1 månad..
-
Köp det billigaste och slit det med hälsan. Om du inte kan lägga mer än 1000SEK, kan du ändå inte hitta en dräkt som håller länge.
-
tack så mycket bohm, det var ett gött svar 🙂
det med huvan är sant, får jag pengar över så köper jag nog en sådan också, kände dock mest behov av vantar då mina fingrar domnade bort häromdagen.. mindre skoj, helt klart :tongue:
jag får hoppas på en lyckoträff när det gäller våtdräkten, den behöver iofs inte hålla så länge.. har en shorty till sommaren redan men det går fan inte i detta vädret, till hösten så lär jag ha en del pengar till nya grejer om det behövs 🙂och det ska jag, Falsterbo, för din skull! 😉
-
den där e way bättre än de på lidl och classeohlson!!!
tror den e värd pengarna i alla fall.
men det e riktigt stor skillnad ändå på t.ex en Mystiq och liknande…
-
Tar och beställer en och ser hur det håller… ska spraymåla den eller något 😀
ni har inga bra dekoreringstips? höhö -
@bohm 374715 wrote:
Så här tror jag… och det tror jag om mycket…
Ett väletablerat märke som är stort, får mycket feedback från köparna och ändrar till det bättre från år till år efter en mängd olika åsikter, och brister som finns på produkten. Dessutom har de större kontroll på tillverkningen så att varje dräkt är precis den andra lik.
Små märken har inte samma tillgång till feedback och kan inte anpassa produkten till köparnas ”önskemål”på samma satt. De har heller inte samma kontroll på tillverkningen. En dräkt kanske håller jättebra, medans en annan går sönder direkt.
har du bara en budjet på 1000 spänn och ska köpa både dräkt och handskar för det så är det klart att den dräkten funkar säkert helt ok. Det är bättre att du har både handskar och dräkt än endast en dräkt… Jag skulle råda dej till att köpa en huva också… det sägs att 70% av kroppsvärmen försvinner från huvudet… Men du behöver inte huva eller handskar om ca 1 månad..
huva kan man skippa redan nu….
-
Spelar ingen roll om dräkten är asflashig.. Viktigare att surf shortsen som sitter utanpå ser bra ut.
Logga in för att svara.