Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Billig, vattentät, kompakt digitalkamera?

• Billig, vattentät, kompakt digitalkamera?

Publicerad av hellgren på 10 april, 2008 vid 13:50

Finns den här kombinationen? Kollat runt lite och Olympus 790 SW verkar vara den billigaste. Någon som har koll på den? Eller om det finns någon annan till bättre pris? Den kostar ändå typ 2500:-

/Hellgren

hellgren svarade 16 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    10 april, 2008 vid 15:16

Den fungerar som utlovat. Hållet för det mesta och tar okej bilder. En släng och slit kameran som du kan ha med överallt.

• Kjello

Gäst
    10 april, 2008 vid 18:18

Jag kan sälja en Ixus 400 för 600kr, då får du med ett helt nytt “oanvänt” ixus orginal undervattenshus. Och ;
    + ett extra “bättre amperetimmar än orginal” batteri
    + två extra Compactflash på 128meg, och orginalet förstås Canon 32meg’s kortet.
    + bältesväska lyxmodell svart Mocka/läder med dragkedje-ficka ytterst för extra batteri & Compactflash-minnen,
    kan se’s här, lite otydligt tyvärr, jag har den i bältet på min profilbild här.
    Snygg sak att ha i bältet, ser ut som en rik japan-turist, Ha ha, “avslöjad”.

Kameran är pedantskött (som ny), har faktiskt inte tagit många bilder med den, jag har fobi mot att sikta med en kamera (att se ut som turist).
    “Datafreak” uppdaterar alltid allt jag köper, så jag har uppdaterade firmvaret, tror det fortfarande är senaste, kollade för ett halvår sen.

Bara undervattenshuset kostar nu i pricerunner minst 995kr (klarar “garanterat” 40 meters djup) och bältesfodralet som säkert passar alla ixus, kostade säkert hundralappar, orkar inte leta bland kvitton.

Kvitton finns på allt. Jag har messat till dej Hellgren, och nu bestämt mej för att släppa den fobigenererande-prylen.

• hellgren

Medlem
    11 april, 2008 vid 07:30

Har du provat att ta nått under vatten med den? Tänker om man ligger och snorklar vid ytan..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Billig, vattentät, kompakt digitalkamera?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.