Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Billiga kite !!
-
Billiga kite !!
Publicerad av anonym-anvandare på 15 december, 2003 vid 16:26Vadför skall det skilja nästan 5000:- på att köpa en kite i Sverige mot att köpa en i Thailand ??
Cabrinha CO2 20 2004 Complete THB 43,767 USD 1,094
Cabrinha CO2 17 2004 Complete THB 41,326 USD 1,033
Cabrinha CO2 14 2004 Complete THB 38,560 USD 964
Cabrinha CO2 12 2004 Complete THB 36,933 USD 923
Cabrinha CO2 10 2004 Complete THB 34,493 USD 862
Cabrinha CO2 8.5 2004 Complete THB 32,378 USD 809
Cabrinha CO2 7.5 2004 Complete THB 31,239 USD 781andyk svarade 21 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Ett Ärligt svar:
-frakt
– 3:dje land tull
– moms regler
– lager hyror i sverige
– Allmäna skatter i övrigt
och här är vi uppe i summan ungefär! sen är det inte en välgörenhet att sälja utan alla som säljer vill även ha någon form av lön! detta tycks vara en evighetsfråga här på steffo, men om någon på ett fullt legitimt sätt kan pressa priserna till thailand nivå är det bara att köra! -
Hej!
jag ska till Thailand i Augusti, ska arbeta som engelskalärare i bangkok, men tänkte arbeta 3 dagar och kita 4 :P. Jag ska kolla upp priserna och se om det är lönt att skicka drakarna. jag vet ett sätt att komma undan momsen, tullen lägger på momsen utefter värdet på godset. Alltså är det bara att skriva 10$ typ. Min kompis gör alltid så när han köper prylar ifrån USA. Bara säga det till handlarn, för om man skickar via FedeX/TNT så kommer det alltid fram.. -
Det funkar men e jävligt nervigt…då du försäkrar godset för det värdet som står på kvittot….
Dvs losar du ditt gods så ersätter fedex dig med det försäkrade värdet på godset….
Det bästa är att ta med sig prylarna hem då du flyger. Låt grabbarna hemma pröjsa övervikten på flyget istället…Sen är det upp till dig att visa prylarna i tullen
/Freddan
-
På samtliga tulldeklarationer när man exporterar kan man välja ”gift” eller ibland även ”promotion item”. Det innebär att mottagaren slipper betala momsen. Tulle kan dock tillkomma men på sportartiklar är den bara några procent
-
Ärligt sätt, sa jag! man kan inte basera en affärsrörelse på något annat sätt!
-
Jo då tro mej det går visst…
det är då man tjänar pengar -
Kolla [url=”http://www.windsurf.de.”]www.windsurf.de.[/url]
Dom säljer X3:or för mellan 509-829 euro utan bom.
Vill man ha bomen kostar de 100 euro extra. Frakten från tyskland går på 37 euro. -
Fan blev sugen på X3 6 kvm under 5000:- jävligt billigt!
-
Om du ska köra med en 6 kvm så tycker jag att investera i en X3 för 5000 är helt onödigt. I vindar då 6 kvm funkar kan du köra med va skit som helst å det funkar lika bra för det.
-
Men det mesta ”va skit som helst” här på Steffo 03 och framåt kostar ju 4500:- i allafall. Då är det begagnade prylar dessa var ju nya, sist vi var ute blåste det cirka 13-15 och då kändes min 9a något för stor för mig i alla fall är ju inte så vass ännu, men fy fan va mysigt vattnet var vågor och nästan lite storm över havet det är ju då det börjar bli roligt! Så hade jag haft 6an då så hade jag kanske kunnat hantera den i vindar kring 15 m/s inte kul att stå på stranden och hänga när det äntligen blåser lite!
-
Jag har en r3 7kvm utan bom och linor som du kan få för 2000:- Melker kör på en sådan.
/Huber
-
Skall förhandla med ”Chefen” så kanske det kan bli något. Tyvärr är ju jultider inte bra när det gäller att skaka fram tusenlappar. Kommer in i veckan och kollar på julklappar så kan vi snacka mer då.
-
Alltså vänta här nu. Jag är ju ingen import expert men att det skulle vara lägre moms på sportprylar har jag aldrig hört talas om.
Det jag känner till som har lägre moms än 25 % i sverige är restauranger, böcker och taxi. Men sportprylar!!!
Tror inte det.
/H
Logga in för att svara.