-
Billigare brädor och segel? – Surfare Samla Er
Ser ofta inlägg på konfen om att många tycker det är dyrt att köpa surfutrustning i Sverige. Visst det kan vara sant, men det finns en lösning på problemet (eller åtminstonde lindra smärtan…). -Samla ihop Er klubb eller kompisgäng till en gemensam order. Pratar av egen erfarenhet, då jag vid flertalet tillfällen hållt i gemensamma klubbinköp för vår lokala klubb BFC, Lysekil http://surf.to/brofjorden.
Har precis genomfört en stororder från en agentur/ butik där vi totalt köpt 7 brädor och 4 segel samt lite bommar, boardbags, selar osv.
För att få levererat denna stororder får man vara beredd på att vänta ~2-3 månader på prylarna, då konceptet bygger på att vi lägger en förhandsorder och agenturen tar hem våra prylar som en “plus order” på redan beställd utrustning.
Se dock till att bli ett gäng så Ni har minst 3-5 brädor och några segel så Ni kommer upp i en order på runt 40-50.000:-, annars har man inte mycket till förhandlingsutrymme. Hör man bara runt bland kompisar brukar det dock inte vara svårt att få till ett gäng…alla är vi svaga för nya prylar…Var kan man då förvänta sig för nivå på rabatter??
– Då vår order var relativt stor så lyckades vi förhandla oss till ett bra deal på upp till 20% på utpriserna (som redan från början var lägre än många andra märken). Det blir några tusenlappar som är skönt att slippa bränna. Dessutom blir ju värdeminskningen avsevärt mindre då man redan reducerat priset med ~2000:- på en bräda.Beroende på personliga relationer med firman kan man få vara beredd på att lägga en handpenning. Skönt att inte behöva bränna allt på en gång 😉
Man kan även diskuttera leveranssätt om man vill ha flyg eller båtfrakt, det kan göra någon extra hundralapp.En annan fördel är att man får en personlig relation med butiken och de ser dig som en viktig kund och ger bra service.
De flesta butiker börjar nu lägga sina stororders för att fylla upp butikerna inför våren, så det är bara att samla ihop Ert gäng.
OK.. har Ni läst hit är Ni intresserade och jag berättar vilka vi köpt av…. swell.se. Rusktigt seriösa och sköna killar. -Nej, jag är inte sponsrad eller på annat sätt betald, så det är inte smygreklam. Är bara sååå nöjd att vi äntligen fått en seriös agentur av Naish märket!!
MVH
Martin
S-136
Logga in för att svara.