Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Billigast till Egypten.

• Billigast till Egypten.

Publicerad av maramas på 2 september, 2009 vid 08:42

Hallå, tänkte kolla med er som har varit med ett tag. Jag har blivit lite sugen på att åka till Egypten och Kite:a, nån gång nästa år (troligtvis på hösten). Vart hittar man dom billigste resorna om man vill till Mövenpich, Three Corners eller något annat hotell närheten?

Vilka har ni åkt med, vilken tid på året är det bäst och billigast. Ja all info tas tacksamt emot.

Vi ses!

skanepaul svarade 15 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • smdj

Medlem
    2 september, 2009 vid 08:52

Prata med Sara (Svenska) på Tornado surf i Safaga, fixar riktigt fint o billigt boende, och så åker du ut med båt varje dag för 120:- inkl lunch och rescue och kitar röven av dig.
    http://www.tornadosurf.com/

• maramas

Medlem
    2 september, 2009 vid 09:13

Ok, det är ett bra tips tack!

Någon annan som vet vem som kör charter till just oven nämnda hotell tex Mövenpick billigt. Jag har sett lite på Apollo och Ving med det kostar ca 7k/person för en vecka. :ooo:

Det är främst charterpaket jag har tänkt mig till något fint hotell längs den kusten. Jag har med mig min tjej och hon Kite:ar inte, så enbart en kiteluffresa kommer nog inte att gå hem. Tyvärr! :frown:

• skanepaul

Medlem
    2 september, 2009 vid 09:31

Jag har bott på Three corners i El Gouna, bra hotell för att vara Egypten. Men jag gillade inte El Gouna som kitespot. Åkte med fritidsresor i januari och kostade ca 12000 för två pers en vecka, all inclusive.

• maramas

Medlem
    2 september, 2009 vid 11:39
    SkånePaul;572396 wrote:
    Jag har bott på Three corners i El Gouna, bra hotell för att vara Egypten. Men jag gillade inte El Gouna som kitespot. Åkte med fritidsresor i januari och kostade ca 12000 för två pers en vecka, all inclusive.

Vad var det du inte gillade ,ed El Gouna som kitespot? Jag har inte varit där själv men hr bara hört gott om det. Alltid kul med ett andra utlåtande!

• chaneuil

Medlem
    2 september, 2009 vid 14:06

Det är perfekt att åka till Mövenpick med flickvännen. Hon kan ligga i solstolen ett par meter från kitecentret och ha det gott medan du är ute och kör.

Jag vill gärna ha förslag på andra ställen som kan erbjuda det elgouna och mövenpick har. Det hade varit kanon att testa något nytt. Helst under 6h flyg, eftersom grabben är 2år besitter obegränsat med energi :laugh:

• skanepaul

Medlem
    2 september, 2009 vid 19:38
    Maramas;572438 wrote:
    Vad var det du inte gillade ,ed El Gouna som kitespot? Jag har inte varit där själv men hr bara hört gott om det. Alltid kul med ett andra utlåtande!

Svårt att föklara men gillade inte själva spoten, hur den liksom låg i vattnet förhållande till vindriktning, som sagt svårt att förklara.

Men mövenpick är kanske bättre, jag var några hundra meter norrut.

Jag rekommenderar http://www.kitejunkies.com !

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Billigast till Egypten.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.