Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › billigt på bali?
-
billigt på bali?
Publicerad av waverider på 20 november, 2002 vid 16:01tjena!
ska åka till bali nån gång nästa år och surfa. ska försöka vara där så länge som möjligt så därför vill man ju bo så billigt som möjligt.. vart gör man det på bali?? nån som har lite shyssta förslag??zoolander svarade 20 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
var där för ett par år sedan och bodde i kuta på ett ställe som heter ronta bungalows och detta kostade ca: 10skr per natt inkl frukost.
Bali är biligt i störst allmänhet.
mat är oxå billigt -
Var pa bali i varas. Bodde pa masa inn. 200 m fran stranden. 90 per man i dubbelrum med frukost. Lyxigt varre. Det har dock blivit bra mycket dyrare att leva dar efter bombattacken.
-
Tjenare!
Var på bali hela sommaren.
Boende finns från 40000 och då är det direkt på beachen, dock ej på Kuta men väl dreamland.
Käket ligger på ca 30000 om dagen.
Förutom surfing kan man partaja om man orkar…….. -
Fy fan va dyrt 40000:- för att bo och maten 30000:- det får man ett halvt år för i Thailand! Minst.
-
Hur mycket dyrare är “bra mycket dyrare”
1. Vad kostar en stor Bintang i afären?
2. Hur mycket kostar hamburgertallriken på warung 96?
3. Hur mycket kostar det när man blir stoppad av polisen?
Lillo -
Jag tror priserna ligger kvar på samma nivå ungefär om inte billigare, boendet finns ju ledigt överallt fanns väl inte förr.
1. en liten bintang kostar 7:- i affären, cola på warung96 5:- juice 7:-
2. angående hamburtallrik kommer jag inte ihåg men pizza kostar typ 25 på warung96
3. polisen vill ha allt från 50-200, dom har dock börjat med seriösa razzior som man in kan muta ut sig ifrån samt att de bustar locals oxå.
Boende i säng utan rum med myggnät kostar 10:- på Dreamland och Impossibles/Lars
-
Tack Lars. Det låter ungefär som före bomben.Lillo
-
Svar till:
Boende i säng utan rum med myggnät kostar 10:- på Dreamland och Impossibles
/Lars
[/ QUOTE ]
Boende i säng med rum utan myggnät, eller
Boende i rum utan säng med myggnät, eller
Boende utan myggnät i rum med säng, eller
Boende utan säng med rum i myggnät, eller ska det bara vara
Boende i rum med säng med myggnät, eller
Boende i rum med säng utan muggnät.?Jag är förvirrad…
-
eller “boende i säng, med myggnät utan rum”
Alternativt “boende i säng utan rum och myggnät”? -
Enkelt! du bor på verandan till den öppna restaurangen på en madrass och med myggnät. det tråkiga är att det kan vara svårt att sova när det sitter en del och krökar bredvid dig samt att vågorna väsnas en del:-)
-
Ja men vem ligger och försöka sova när det är fest på gång?
-
Den som vill surfa crowdfritt dagen efter.
Givetvis menade jag bara en säng utan varken rum eller myggnät.
/Lars
-
Så man kan inte gå upp tidigt bara för man festar lite? Svaga människor
-
det kostade 10 spänn att bo på dreamland, men fy fan va det va sunkigt.. en jalla massa insekter som kutade på en hela natten.. en djungeljuice kosta 40 skr på bountys.. men man behöver bara en eller två.. efter att man har grundat så klart!
åk till gili trawangan.. det är paradiset!!!!
Logga in för att svara.