Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › billigt till hurughada i april.
-
@ninoh 450288 wrote:
nån som har koll vad som gäller med kitegrejer med sas? ska dra till egypten om ett par veckor o har ingen koll, vi tänkte ta 3 brädor som surfprylar funkar d? kitesen packar vi med kläderna.
Köp en Naish golfbag eller liknande i storlek och ta brädorna i den.
Drar själv till Sharm i början på maj med SAS och tar alla grejer i en sådan. Det var inga problem förra året då jag var i Sharm 2ggr.
-
@SkånePaul 450309 wrote:
Köp en Naish golfbag eller liknande i storlek och ta brädorna i den.
Drar själv till Sharm i början på maj med SAS och tar alla grejer i en sådan. Det var inga problem förra året då jag var i Sharm 2ggr.
Fan Sourra du om nån ska väl ha en Naish golfbag!!! Den är grym!!
-
@sourra 450298 wrote:
Jupp. Jag äger stadium och tycker att alla ni ska köpa era bagar där också. Har en 4D men den är i minsta laget. Sen misstror jag flygplatspersonal. På väg från grekland i somras missade vi nästan flighten pga att vi var tvungna att skaffa fram en utskrift som visade att vi betalt för övervikt. Antagligen är det inga problem att köra på golfkitet men OM det skulle börja fucka vid incheckningen kl 04 på morgonen sig så kommer jag bli Torsten Flinck och få stanna på marken i en cell.
är väl bara att printa tuinordics bekräftelse o specar från hemsidan då…
-
@SkånePaul 450310 wrote:
Fan Sourra du om nån ska väl ha en Naish golfbag!!! Den är grym!!
Har laddat upp med en Porter Roller inför denna resa så Wacko får låna 4D:n. Känns som att Naish-golfen är lite väl lik 4D:n vad det gäller storlek. 3 kites, 3 brädor + sele och våtdräkt är utlovat. Förhoppningarna är höga.
-
Nu får pitcherstollarna göra sitt bästa om de ska lyckas sabba några brädor…
-
@mikhogl 450061 wrote:
Vi är några från umeå som åker 8/4, rätt billigt med fritidsresor.
Vi ska förmodligen bo i safaga och åka mest med tornadosurfs kitebåt eftersom det har funkat grymt bra tidigare:smile: men nu tänkte vi även åka runt lite å prova andra spots, någon mer som vill med? eller kanske någon som har tips på skön spot som man måste kolla in?/ Micke
Vi e två st från skåne som tar en restresa så fort vi hittar nåt bra. Blir antagligen Safaga eller Hurughada och åker ner runt 3/4 – 10/4. Hör gärna av er om ni hittat nåt bra.
-
@SkånePaul 450477 wrote:
Vad är det för bräda till vänster i bild??
Det är Hattfans kinabräda – en Sof-X Redhead utan tryck som han beställde som varuprov.
-
fint med lite skåningar i krokarna, vi har bokat alibaba hotell i safaga…det är inte jättelyxit men det funkar, sist vi bodde där så blev ingen magsjuk eller bestulen. Sara på tornadosurf fixade bokningen. Vi tänkte nog kita mest i safaga…från kitebåten då, men det verkar ju finnas sköna spots runt om och det skulle va kul att kolla runt lite http://www.kiteatlas.com
Tips på spots någon?
073-8330341 micke
-
på fritidsresors hemsida, 2400 för 2v flygstol.
kanske billigare om man väntar men rätt hyffsat med tanke att det är en månad kvar. sen kostar alibaba 15euro per natt med frukost, middag, ac och utsikt över öknen..kitebåten går på 12e med lunch och räddning.mvh
-
vi landar i hurughada..tror taxin kostar 12euro eller så. det är typ 6 mil till safaga.
-
SkånePaul;450309 wrote:Köp en Naish golfbag eller liknande i storlek och ta brädorna i den.
ok..tnx. ska försöka hinna fixa en sån då. checkar man i det som golfbagage då?
-
@mikhogl 450572 wrote:
på fritidsresors hemsida, 2400 för 2v flygstol.
kanske billigare om man väntar men rätt hyffsat med tanke att det är en månad kvar. sen kostar alibaba 15euro per natt med frukost, middag, ac och utsikt över öknen..kitebåten går på 12e med lunch och räddning.mvh
låter som riktigt bra flygstolar. Så billigt kom inte vi undan.
Log in to reply.