Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › billigt till hurughada i april.
-
om 24 timmar landar man… rätt sugen nu
gött väder i gbg är det också… snöstorm…
-
fan precis kört runt i en timme i snöslasket, är milimeter från att boka hurghada nu. Vilka kitestorlekar kör ni där och var bor man om man vill kita med svenskar, äta gott och ha internet? Ser klockrent ut!
-
@sourra 452179 wrote:
Ta dig ned till Safaga istället (45 min med taxi). Tydligen är Hurgahada ett rövhål och det är allt annat än man kan säga om Safaga. Lokalbefolkningen är chill och så län ge man inte käkar buffé så slipper man rännskitan. Dra ett mail till Sara på Tornado Surf så fixar hon hämtning och boende. Gurun visar inte termiska vindar men tydligen är det så här: På N blåser det utav bara fan, på NW är det bra man inte lika bra som på N och resten är rätt kass. Vi har haft bra vind alla dagar sen vi kom hit den 11 och har mest kört Cult-nia men nån dag har det varit 7.5 och en dag 12. Kolla på http://www.club-mistral.com så kan du hitta lokalt väder på Safaga. Även http://www.weatheronline.com/weather/localweather.php?forecast=zandh&country=eg&place=hurguada kan vara till viss hjälp även om de inte väger in det termiska helt bra.
Dagens bildskörd (batteriet dog så det blev inte så mycket):
1. Stebe
2. Fru Sourra
3. Fru SourraNajs ska maila henne,tack!
-
där satt den rakt i pannan nu är det bokat kommer ner den 20e! Nu behöver vi inte bara maila längre fru Sourra!!
-
Är 2 som åker till Mövenpick i El Gouna den 5 Maj. Någon som ska ner eller som har erfarenheter om hotellet eller den egna kitestrand som de har?
-
Följande har hänt:
* Wacko har fått en cowboyhatt
* Hatman har kommit ned
* AKA_KALLE har hittat oss
* Stebe och Guran har supit ut sig och åkt hem
* Jag har fått 13 m långa linor pga ovan nämnda guran
* Neven har hittat en kvast
* Vi har åkt varenda dag sen vi kom ned med allt från 12m till 7.5mDet händer stora saker i Safaga som ni kanske förstår…
-
Så var man hemma igen, snö och minusgrader… fyfaan
Skönt att eftervärkningarna av Hedlunds groggar har släppt iaf
-
mjersen;453263 wrote:jag vill med kita
wöööörd, men jag pallar inte frysa pungen av mig…
hur är fyllan där nere, går det bra?
-
Hedlund! Man får tacka för en grym vecka i sandlådan 🙂 Sjukt nice med surf o grymma takpartyn. Sorry för dina linor och att vi drack upp eran sista sprit… Ps du slipper Turbonegro, gittaristen är tydligen dödssjuk och dom har ställt in turnén. Ds
Logga in för att svara.