Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Billigt/Duger för mig?
-
Billigt/Duger för mig?
Publicerad av anonym-anvandare på 15 december, 2004 vid 08:26Tjena
Har provat på kite tidigare, på en schysst kurs i Thailand.. nu ska jag ge mig på det hära hemma och behöver en kite..Blivit erbjuden att köpa en 15kvadrat 4-linors Naish AR5, 2000 års modell, bara använd några gånger… funkar den för en beginner som mig? Storleken är lagom iaf… men är det billigt med 1200kr för den?
patrikol svarade 19 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Klart att du kan lära dig med den! Priset är ok
Alla kites före 03 hade mer eller mindre problem med kvaliten och hållbarheten men för det priset och med tanke på att du kan laga en kite ganska enkelt och hur många gånger som helst så är det bara o köp! -
Svar till:
Tjena
Har provat på kite tidigare, på en schysst kurs i Thailand.. nu ska jag ge mig på det hära hemma och behöver en kite..Blivit erbjuden att köpa en 15kvadrat 4-linors Naish AR5, 2000 års modell, bara använd några gånger… funkar den för en beginner som mig? Storleken är lagom iaf… men är det billigt med 1200kr för den?
[/ QUOTE ]
Helt ok pris enligt min mening (om kiten är felfri, lär ju ha varit med om del under 4 år!)… men som nybörjare så tror jag att det kommer ta dig längre tid att lära med en gammal kite än ny, flera frontstall, vattenstarter än med en stabil ny kite. Om du har pengar köp 2003 eller senare, annars så är ju ovanstående kite bättre än ingenting… (nästan antikt värde på en 2000 modell! så priset är helt ok)
-
Är man nybörjare tycker jag att det kan vara smart att köpa en billig kite, även om den är lite äldre. I början krashar man ofta, oavsett om den är från 2000 eller 2005! Går den sönder är det lite roligare om den inte har kostat massa pengar.
Är bommen oxå från 2000 kanske det inte finns nåt säkerhetssystem som är pålitligt… kolla det innan du ger dej ut. finns det inte går det att bygga en quickrelease själv…det finns flera trådar om detta på forumet.
-
ja, o hardare..
fast jag har ju iof slutat att landa den i buskar o kora med den pa akrar och andra galenskaper jag holl pa med da
-
de e sant. tack för hjälpen förresten, de e jag och nicce som ska åka ner en sväng nästa år eller nått.
-
tycker du ska lägga mer pengar o få nått nyare… kostar itne farigt mycket med bättre grejjor nu..
-
säkerthetssytemet funkar ju garanterat ej. satsa på nya grejer…
-
Ja det är nog all ide att skaffa en nyare bom med bättre säkerhetssystem! Kostar en slant men säkerheten är viktigast alltid.
Logga in för att svara.