Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilnyckelförvaring!?

• Bilnyckelförvaring!?

Publicerad av j_lydevik på 22 september, 2004 vid 18:55

Hallo!
    Hittade denna (tycker jag) smarta pryl “www.key-safe.co.uk”
    i en surftidning
    Ett ihåligt hänglås där man slänger in sin nyckel o låser fast i lämplig ögla. (öppnas med kod)
    Undrar ifall någon har sett något liknande till försäljning i sverige, och i så fall var?? Har letat på nätet utan resultat…
    -Johan

apelbapel svarade 20 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • argulander

Medlem
    22 september, 2004 vid 19:03

Snöre om halsen fungerar ju rätt bra!!! MVH Klas

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    22 september, 2004 vid 19:20

varför inte de vanliga gammla goa stället?
    vid hjulet…bara så ni vet så brukar min ligga på högra sidan.

• jeppepeppe

Medlem
    22 september, 2004 vid 19:27

Va fasiken! Har du tagit min hemliga plats! grin.gif

• tdk

Medlem
    22 september, 2004 vid 20:07

Svar till:

Snöre om halsen fungerar ju rätt bra!!! MVH Klas

[/ QUOTE ]Kör samma.. Men nyckeln till min buss ifrån 86 har inte så mycket elektronik i sig.. Funderar på hur nyckeln till en nyare bil med inbyggd startspärr och fjärrlås skulle tycka om ett par timmar runt halsen på en surfare.. grin.gif

• j_lydevik

Medlem
    22 september, 2004 vid 20:14

Jo, hjulet fungerar ju bra, men man e ju alltid lite nervig att nåt svin ska springa där å snoka cool.gif. Sen gillar nog inte dom däringade knapparna regn så mycket. dumt om dom skulle balla ur!!
    Ingen som sett nåt i nån surfshop???
    -johan

• lajvarn

Medlem
    22 september, 2004 vid 20:15

jag har en heltrevlig specialficka i min hängsele där det sitter ett snöre som man fäster nyckeln i. funkar utmärkt!
    kan man vara ute å surfa skrattandes när boven letar runt bilen istället för att skynda sig in skakandes. lovar*

• jonasp

Medlem
    22 september, 2004 vid 20:25

Jo en sån ficka har jag med (de flesta kanske?) men problemet är väl att elektroniska nycklar kanske inte tål det.

• styret

Medlem
    22 september, 2004 vid 21:03

jag lägger imn i tanklocket.
    skulle det inte vara för att grejerna ligger i så är det ju bättre att dom får ta den gamle skorven utan att ha sönder den.

iofs låser jag aldrig min bil vid stranden iallafall när jag tänker efter.

• stewen

Medlem
    22 september, 2004 vid 23:46

Problemet är att skiten rostar om man tar med sig det…
    Nä ena disken under vänster eller höger hjul funkar utmärkt!
    (T.o.m. så svårt att få ut nyckelknippan att tjuven säääääkert ger upp innan hann ens försökt!)
    Eller vem förutom surfare ger sig ut i massa vind (och ibland spik regn) nära havet och börjar rota…
    iaf dom tankarna som lugnar mig på havet…
    Om det håller återstår att se laugh.gif

//Stewe

• lajvarn

Medlem
    23 september, 2004 vid 05:45

hehe.. där jag surfar kommer det faktiskt nästan alltid ut massa löst folk å glor.
    men iofs inte sett nån som letat nyckel. men chansen finns ju. å jag har ingen lust att gå hem.

• apelbapel

Medlem
    23 september, 2004 vid 06:17

Kan intyga att det inte e nån bra idé att ha med sig nyckeln(med fjärr) ut, den blev helt sabb, elektroniken borta.
    Den funkade fortfarande manuellt iof, (ny kostar typ 1000.-)

Numera kör jag nyckeln i en liten plastpåse, och lägger i en sten, (skydd mot regn och vind), lägger den vid hjulet, som alla andra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilnyckelförvaring!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.