Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bil+surfprylar stulen Göteborg

• Bil+surfprylar stulen Göteborg

Publicerad av moscapoint på 23 juni, 2003 vid 15:19

Förra veckan blev min bil stulen i centrala Göteborg – mitt på dagen – i bilen fanns en del segel, master, bommar, fenor etc. Antagligen har bilen stulits av andra skäl men segel, master och bommar var borta idag när jag fick återse den hos en bilfirma i stan. Trogligtvis har skurkarna bara kastat ut grejorna ur bilen för att de var i vägen (öhhh duuhh? crazy.gif) – men tänkte ifall någon påträffat dessa segel (3 vågsegel+1 freestylesegel, 1 vågmast, 1 freestylebom – kan beskrivas i detalj) i trakten av Klangfärgsgatan, Västra Frölunda så får ni gärna höra av er.

All utrustning kan beskrivas i detalj.

/Utan större förhoppning

zehlertz svarade 21 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • lars_k

Medlem
    23 juni, 2003 vid 16:01

Fyfan va trist. Man kanske skulle börja bära upp grejerna i lgh och inte ständigt ha dem i bilen… Jag håller utkik längs vägkanterna.

• jat

Medlem
    23 juni, 2003 vid 16:56

Hörru.
    Jag tog mig friheten och spred vidare din postning till surfpolarna här i götet.
    Jag blir förbannad av att läsa sånt här.

• Knatte

Gäst
    23 juni, 2003 vid 17:51

Jag råkade ut för en likande tråkig episod på Backaplan i GBG förra sommaren.
    Även jag fick återse en trasig bil utan några surfprylar… Skottpengar på biltjuvar mad.gif

• mag

Medlem
    23 juni, 2003 vid 20:28

Min bil blev stulen 95 utan surfpylar i men efter att jag köpt krycka har det “bara” blivit inbrott i den. Och surfprylar är inte det mest åtråvärda för normaltjuven. Men surftjuven gud förbjude snor allt.
    Köpte VWbuss förra veckan och en rattkrycka dagen efter!
    /Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    24 juni, 2003 vid 05:11

Jag uppmanar alla att hålla utkik efter combat42’s prylar bland annat på nätet, blocket etc. Även i dagspress. Trist när något sånt här händer.
    Var man blir nyfiken på är ju bilfirman som hade bilen hos sig…?!?!? Hur bra koll har dom då? Kan ju finnas ngn typ av handlingar som kan leda till ett namn eller så, såvida de inte legitimerade sig falskt. Bilfirman kan ju ha gjort ngt olagligt, dvs köpt in en bild med vetskap om att ngt var skumt med försäljarna, dvs skurkarna.
    Prylarna kan ju vara slängda i något buskage eller så i närheten av platsen för stölden eller bilfirman-åk runt o kolla! Hoppas det löser sig.

/Davo

• zehlertz

Medlem
    24 juni, 2003 vid 07:56

Förmodligen var det så att bilen bärgats till bilfirman *upphittade stulna bilar brukar bärgas till närmaste märkesverstad i samband med att ägaren kontaktas*…men skit samma.

Lägg upp exact beskrivning på prylarna så kan vi andra lättare höra av sig till dig om vi ser ngt till salu här, i nån tidning eller liknande.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bil+surfprylar stulen Göteborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.