-
Bindningar – bra för knäna?
Jag har gjort något dumt med mitt knä och funderar om bindningar kan vara ett bra alternativ och ge lite mer stöd eller är det tvärtom? /Ludde
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Bindningar – bra för knäna?
Jag har gjort något dumt med mitt knä och funderar om bindningar kan vara ett bra alternativ och ge lite mer stöd eller är det tvärtom? /Ludde
Halleu Kludde!
Bindningar som rehab har jag aldrig hört talas om. Ifall du har strul med knät men inte så att det behöver läkarvård ska du gå till en sjukgymnast och se till att få ett gäng övningar att göra tills knät känns bra. När du känner dig stark i benen kan du gå på boots eller stroppar igen. Kör skim eller strapless vågis till knät känns bra igen.
Tack för det svaret Johan. Jag ska höra med någon som kan knän och se om jag behöver träna och förstärka det lite!
Jävligt drygt med knäskador…
Känns som bindningar kan göra det värre om man kraschar, brädan fastnar i vattnet liksom.
Mina ledband blev uttänjda och jag körde mycket rehab: knäböj, tåhäv, utfall etc.
Det tog 2 månader innan jag kunde köra cross igen.
Det positiva är att du får en anledning att sluta tramsa på plattvatten och istället ge dig på lite strapless i vågor istället. 🙂
Hade det varit foten så hade ev bindningar hjälpt men för knän blir det nog tyvärr värre.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Bindningar – bra för knäna?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.