Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › bindningar vs straps!
-
bindningar vs straps!
Publicerad av ninoh på 19 februari, 2008 vid 21:16Vet att frågan säkert varit uppe ett antal gånger förrut så dont lack out. Jag har bara kitat sen i höstas så dom flesta antar jag skulle säga att jag ska köra med straps för att jag inte kan utnyttja bindningarna positivt. Det som gör mig rriterad med straps är att det aldrig känns som jag sitter så stabilt jag vill med brädan, känns som man inte vågar vissa saker pga att brädan ska flyga av, inte kan få ner lika mke kraft på fötterna osv. Nu kör jag med LF Luxury kit och heelstraps (bra mke bättre med heelstraps) men fortfarande inte bra. Har kört endel snowboard innan, det känns som brädkontrollen inte kommer att vara 100% förrän man sitter bättre i brädan.. typ med bindningar. Vad tycker alla, skulle jag lära mig långsammare genom att redan nu börja köra med bindningar? Jag har inte börjat köra unhooked eller så ännu.
tacksam för alla synpunkter. ninoh
gh0st svarade 15 år, 5 månader sedan 25 Medlemmar · 60 Svar -
60 Svar
-
så fort du kan åka upwind är det dags för bindingar! kännslan är helt annorlunda med bindnignar, total brädkontroll och du kommer att utväcklas på rätt sätt och ha en mer snowboard/wakeboardstil. Ingen jag känner har någonsin äns tänkt tanken att byta tillbaka efter att ha provat bindingar!
Bindingar is da shit, om du hör något annat så har dom fel 😉
-
ok..hehe det svaret jag ville ha. Nåt bra förslag på en bräda att börja med? Har kollat in LF Esscalades och dom verkar sjukt sköna, rätt/fel? Jag väger 73 kg, 178 cm lång, kör på en 130 bräda nu men antar att jag ska satsa på nåt lite större.. Tips på bra brädor, skulle nog underlätta om den inte var alltför hardcore, utan nån lite snällare bräda. Har LF nåt som är bra?
-
en klar fördel med boots är att du inte kan göra boardoffs!
Jag har kört 06 och 07/08 escaladesen och är gryymt nöjd!
Supersköna! går inte att jämföra med vanliga pads…Angående brädval..
Jag skulle nog satsa på något mellan 134-140 eftersom du ska köra med boots.LF brädor som passar till Escalades:
Recoil
Recoil comp
Element
Mission
Conceptsom sagts tidigare finns det även andra brädor som passar till pindings, som cabrinhas ”Custom” eller August kiteboarding hard core custom made bräds [EXTREMT EXTRAVAGANT EXKLUSIVT och lite hårigt]
finns säkert fler tillverkare som vaknat numera…blä fyfan vad mycket techmech!
just ride män! eller nej vänta….det är 3c och ungefär lika varmt i vattnet. fan. -
@ninoh 445847 wrote:
ok..hehe det svaret jag ville ha. Nåt bra förslag på en bräda att börja med? Har kollat in LF Esscalades och dom verkar sjukt sköna, rätt/fel? Jag väger 73 kg, 178 cm lång, kör på en 130 bräda nu men antar att jag ska satsa på nåt lite större.. Tips på bra brädor, skulle nog underlätta om den inte var alltför hardcore, utan nån lite snällare bräda. Har LF nåt som är bra?
ska du köra med bindningar behöver du större bräda. har du testat LF mission brädan? finns i 138 o 144cm. den ska va grym med bindningar.
-
hmm visst e det gött med bindingar men jag skulle säga att man blir en mer komplett och bättre kiteare om man kör med stroppar i början iaf. mycket saker som är lättare att lära sig med bräda med stroppar. speciellt om man iten e så vass på att få upp kiten ur vattent vid krasch mm. så ja säger lär dej ordentligt med stroppar och gå sedan över o testa med bindingar fastnar du då så kör med de.
-
curry;445869 wrote:haha, ja fan det är kul!
fast…det här är inte ok:
[IMG]http://www.kitecommunity.com/storage/pod/d1df20IMG_2354(Small).JPG[/IMG]
nee.. no good
-
curry;445851 wrote:en klar fördel med boots är att du inte kan göra boardoffs!
Jag har kört 06 och 07/08 escaladesen och är gryymt nöjd!
Supersköna! går inte att jämföra med vanliga pads…Angående brädval..
Jag skulle nog satsa på något mellan 134-140 eftersom du ska köra med boots.LF brädor som passar till Escalades:
Recoil
Recoil comp
Element
Mission
Conceptsom sagts tidigare finns det även andra brädor som passar till pindings, som cabrinhas ”Custom” eller August kiteboarding hard core custom made bräds [EXTREMT EXTRAVAGANT EXKLUSIVT och lite hårigt]
finns säkert fler tillverkare som vaknat numera…blä fyfan vad mycket techmech!
just ride män! eller nej vänta….det är 3c och ungefär lika varmt i vattnet. fan.tnx för tips.. har ju ingen koll på dom brädorna, förrutom cabrinha custom som jag klämt lite på, verkar iof att den e rätt lätt. Har alla möjlighet att ställa in tillräckligt w stance av wakestylebrädorna? den brädan jag har nu (fanatic) har jag satt padsen max bredd men skulle vilja ha lite bredare.
Vem säljer LF brädor?
-
@ninoh 445872 wrote:
tnx för tips.. har ju ingen koll på dom brädorna, förrutom cabrinha custom som jag klämt lite på, verkar iof att den e rätt lätt. Har alla möjlighet att ställa in tillräckligt w stance av wakestylebrädorna? den brädan jag har nu (fanatic) har jag satt padsen max bredd men skulle vilja ha lite bredare.
Vem säljer LF brädor?
-
AKA_KALLE;445874 wrote:
Ååååååååå hur länge får man vänta, på att ni ska styra upp en demo så man kan kolla in LF bootsen!?!?
Mission ä gött mög
-
Brädan blir ju såååååå tung med bindningar!
Jag var i samma sits, tappade ena foten eller hela brädan när jag poppade ibland
men jag har faktiskt börjat köra med straps och pads igen!
Väntar på att mina LF Comp lace ska komma!
Blir jag inte nöjd går jag nog tillbaka till mina Union igen för stabiliteten man får med bindningar får man aldrig med straps! -
helvete vad sugen man blir på att testa boots! sjukt att man inte gjortdet än..
-
Det underlättar, men inte nödvändigt, att lätt kunna få upp kiten vid krasch innan man byter till bindningar, men man lär sig ju allteftersom också.
Visst blir brädan tyngre, och precis i början känns det som att man har två cementblock på fötterna, men sen när det släpper är det hur skönt som helst.
Jag har 06 Escalades och dom tycker jag iaf är grymt sköna och lätta att komma i och ur.
Logga in för att svara.