Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › bindningar vs straps!
-
med kiteloop menar jag kite loop a la legit bert style, el inventor med kiten UNDER än.
så om du gör en enorm jävla kiteloop som går fel (tex du gör en riktig kiteloop med kiten under dig å märker att kiten inte hinner upp för att dämpa fallet) så kan du inte sparka av dig brädan, visst kan man landa på röven om man hinner de osv. men landar du på brädan är dina knän körda totalt. kitepiruetter har mycket mjukare landningar än en helt vanlig LEGIT raley.
-
@Unhooked 446397 wrote:
med kiteloop menar jag kite loop a la legit bert style, el inventor med kiten UNDER än.
så om du gör en enorm jävla kiteloop som går fel (tex du gör en riktig kiteloop med kiten under dig å märker att kiten inte hinner upp för att dämpa fallet) så kan du inte sparka av dig brädan, visst kan man landa på röven om man hinner de osv. men landar du på brädan är dina knän körda totalt. kitepiruetter har mycket mjukare landningar än en helt vanlig LEGIT raley.
word.
—
-
@Unhooked 446397 wrote:
Med andra ord, låga loopar är inte att glömma men kan göra ont….
-
psychonauten!
vad är det med dig och rakad pung??? (din sloganizer) -
@Unhooked 446397 wrote:
märks att du inte kör i habo…. att sparka av sig brädan å landa i 30cm vatten utan hjälp från kiten gör ONT (och tar dig troligtvis bort från surfingne för säsongen). assplant is the way man.
-
ok ser ut att bli LF concept 135 med escalades. Bra eller anus? jag väger 73kr 178 lång.
-
tar upp den igen.. Verkar vara ”rekomenderat” att ha en bräda som är omkring 136 för att köra med bindningar men det måste väl ändå hänga ihop med hur lång man själv är?
Om man är shorty som jag 178 borde kanske 130 vara mer lämpligt? Tänker 3 cm på vardera sida jmf med 136 cm spelar det så stor roll ni dudes som vet?
fred o sånt..
-
Ja det hänger ihop med din längd och vikt men 178 är inte nån midgetlängd. Du kan nog betrakta dig själv som medellång. Förutom brädlängd är bredd, rocker och flex är också viktigt. Om du inte har köpt brädan ännu skulle jag rekommendera att kolla efter nåt i sina mid-130s och se till att testa brädan med dojjor på. Kolla gärna efter en bräda som är gjord för boooots också. Nu får Hengo och Peps fylla på med mer propaganda.
-
fan vad jag saknar känslan av att studsa på magen efter kiten,, nuförtiden har man ett ankare på fötterna så att det tar tvärstopp med whiplash och skallebank som belöning…
-
har en slingshot lunacy 09 129 cm lr nått, så den är kanske lite kort för den här leken.. är bara nyfiken på vad de som kan säger..
-
Jag gissar på att det allmänna utlåtandet blir ”för kort och för platt men bra bredd”
-
Ronix One, lätt fetaste (o lättaste) bindingen on the market.
O väger du inte under 50kg tycker jag inte du borde skaffa en bräda under 134 för bindningar o gärna mer.
Logga in för att svara.