Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bintan – nån som varit där?

• Bintan – nån som varit där?

Publicerad av hellaker på 21 januari, 2001 vid 16:42

I samband med en jobbresa till Singapore i februari så tänkte jag smita iväg till Bintan i Indonesien för lite välbehövlig VARM surfing. På deras hemsida http://www.manamana.com/index.html påstår dom att det blåser bra nov-mars – är det någon som kan intyga detta ? Eller som har andra erfarenheter därifrån?

anonym-anvandare svarade 23 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    31 januari, 2002 vid 12:55

Tjena! Jag skall själv till Bintan v. 14 och vill gärna ta del av dina upplevelser och erfarenhet från ön. Du får gärna höra av dig till lars.rosencrantz@afkvalue.com och berätta.
    ///Lars

• anonym-anvandare

Medlem
    31 januari, 2002 vid 15:31

Hej
    Var där i november -98 och passade på att vindsurfa lite när de andra spelade golf. Bodde på lyxhotell och där fanns även uthyrning med bra BIC prylar. Det blåste ganska bra på fm men efter det dagliga slagregnet (ibland även åska) kunde det bli helt vindstilla. Det ska tydligen finnas ett surfcenter på ön där de kör tävlingar men jag var aldrig där. Det 30 gradiga turkosblå vattnet var i alla fall otroligt skönt.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 februari, 2002 vid 14:57

Jag har rest en hel del och Bintan är förmodligen det närmaste paradiset jag varit. Helt otroligt klimat, på både väder och partymässigt. Tyvärr dock, när jag var där i februari förra året var monsunperioden precis över, så det var strax under planingsgräns hela tiden. http://www.manamana.com har ett jättebra utbud av Starboard brädor, men tyvärr inte tillräckligt stora segel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA