Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Björkäng och Olofsbo?
-
Björkäng och Olofsbo?
Publicerad av hjeltman på 2 april, 2005 vid 15:20Hur är surfet på dom här två ställena?
Har varit nere på rek-tur idag med en Kitepolara, och stränderna är ju hur härliga som helst. Den stora frågan återstår, hur är surfet?the_novice svarade 19 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
I olofsbo ligger det en fet sten mitt i som man kan panga på så fenboxen nästan ryker. Ett av få ställen som funkar vid SO vilket ger sidvind. Fin strand, bra park & rigg.
Björkäng och Olofsbo lär ge bra sjöbris nu på våren. Undrar om det finns nån lämplig vindmätare på nätet som visar när brisen kickar in…? -
Ja det är nog mer än en sten, har själv gippat rätt in i en när jag trodde att jag hade kollat in var dom låg…
Men dom ligger nog mest i den nordliga delen och det är nog bättre lite söder ut. Har kört där på SO men det borde ju funka bra även på S. -
Den stora stenen ligger “klockan 1”, ca 100 meter ut. Detta sett från den norra parkeringen. Seglar man mellan norra parkeringen och stenpiren så skall det inte finnas några flera stenar, kört här ett flertal gånger och inte sett till några, samma säger surfkompsien som har stuga i Olofsbo.
/Calle
-
Det var det jag trodde också, men det finns två lite mindre klockan 10 och 11 sett från norra parkeringen. Dem ligger precis lagom under vatten ytan för att vara lite svåra att se men klipper fenan….
Logga in för att svara.