Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Björkvik lördag fm
-
Björkvik lördag fm
Publicerad av mexi_ på 10 oktober, 2008 vid 08:38Någon som tror att det blir köra av i morgon.
Ser väl bäst ut tidigt på morgonen innan regnet kommer?mart152 svarade 16 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Jag är standby på Björkvik lördag morgon/förmiddag. Hur blir det där om det är mer västligt än sydligt?
-
Så fort det går mot väst så droppar vinden. Det verkar som att det inte bara är själva vindvridet som gör att vinden kommer längre ut utan även att vinden minskar, kan tänka mig att det har att göra med att vinden kommer mer över land. Körde ren väst för några veckor sedan, fick guppa ut en 2-300 meter för att sedan få halvbra byig vind. SV fungerar dock kanon, därför tror jag att morgonen är bäst.
-
Båtvädret säger sydväst på förmiddagen så det får bli Björkvik om det inte ösregnar när jag ska packa på morgonen. Hur dags har du tänkt att köra och var går du i?
-
LIte tveksamt om jag kommer loss, frun är rätt risig… men om jag sticker ut så tänkte jag runt 9-tiden och jag går i vid badet precis till höger om vändplanen.
-
jag går nog upp och kollar läget vid 07.30 och lägger en post här! Verkar ju lovande enligt prognoserna bara frågan när regnet kommer. Frun får sova sig frisk medan jag surfar mig frisk helt enkelt….
-
Körde ren väst för några veckor sedan, fick guppa ut en 2-300 meter för att sedan få halvbra byig vind.
Det blir bättre närmare udden (klacknäsudden) men det är en bit ut.
En annan möjlighet med västliga vinder är att åka från Kärringviken, vinden blåser rakt in där. Men av nån anledning är vinden inte bra närmast stranden (pga hög klippa i lä?), där gäller samma: det blir bättre vid udden.
Jag sticker också ut på morgonen, men inte 7:30. Ses på vattnet!
-
Det drar i träden borde vara ok på vattnet. Drar ner till 9. Verkar som att det ska blåsa helacdagen men fm. Passar mig bäst!
-
åker strax från stan till Björkvik , kul om det blir lite folk där
mvh
Logga in för att svara.