Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik lördag fm

• Björkvik lördag fm

Publicerad av mexi_ på 10 oktober, 2008 vid 08:38

Någon som tror att det blir köra av i morgon.
    Ser väl bäst ut tidigt på morgonen innan regnet kommer?

mart152 svarade 16 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • svennebanan

Medlem
    10 oktober, 2008 vid 08:56

Jag är standby på Björkvik lördag morgon/förmiddag. Hur blir det där om det är mer västligt än sydligt?

• mexi_

Medlem
    10 oktober, 2008 vid 10:26

Så fort det går mot väst så droppar vinden. Det verkar som att det inte bara är själva vindvridet som gör att vinden kommer längre ut utan även att vinden minskar, kan tänka mig att det har att göra med att vinden kommer mer över land. Körde ren väst för några veckor sedan, fick guppa ut en 2-300 meter för att sedan få halvbra byig vind. SV fungerar dock kanon, därför tror jag att morgonen är bäst.

• svennebanan

Medlem
    10 oktober, 2008 vid 14:40

Båtvädret säger sydväst på förmiddagen så det får bli Björkvik om det inte ösregnar när jag ska packa på morgonen. Hur dags har du tänkt att köra och var går du i?

• mexi_

Medlem
    10 oktober, 2008 vid 16:35

LIte tveksamt om jag kommer loss, frun är rätt risig… men om jag sticker ut så tänkte jag runt 9-tiden och jag går i vid badet precis till höger om vändplanen.

• mexi_

Medlem
    10 oktober, 2008 vid 19:23

jag går nog upp och kollar läget vid 07.30 och lägger en post här! Verkar ju lovande enligt prognoserna bara frågan när regnet kommer. Frun får sova sig frisk medan jag surfar mig frisk helt enkelt….

• grrrr

Medlem
    10 oktober, 2008 vid 20:02

Körde ren väst för några veckor sedan, fick guppa ut en 2-300 meter för att sedan få halvbra byig vind.

Det blir bättre närmare udden (klacknäsudden) men det är en bit ut.

En annan möjlighet med västliga vinder är att åka från Kärringviken, vinden blåser rakt in där. Men av nån anledning är vinden inte bra närmast stranden (pga hög klippa i lä?), där gäller samma: det blir bättre vid udden.

Jag sticker också ut på morgonen, men inte 7:30. Ses på vattnet!

• mexi_

Medlem
    11 oktober, 2008 vid 05:55

Det drar i träden borde vara ok på vattnet. Drar ner till 9. Verkar som att det ska blåsa helacdagen men fm. Passar mig bäst!

• svennebanan

Medlem
    11 oktober, 2008 vid 06:17

Drar på momangen. Ses där.

• wilund

Medlem
    11 oktober, 2008 vid 06:26

åker strax från stan till Björkvik , kul om det blir lite folk där

mvh

• mart152

Medlem
    11 oktober, 2008 vid 08:04

Det blir björkvik för mig med – är där strax innan tolv..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik lördag fm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.