Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik ons 4/8, någon?

• malteaserr

Medlem
    4 augusti, 2010 vid 06:20

Packad och klar, men var e vinden. Stöön

• claes6

Medlem
    4 augusti, 2010 vid 08:23

Trist! Det som såg lovande ut så sent som igår fm…

• alarenset

Medlem
    4 augusti, 2010 vid 13:25

faaan då har man slutat tidigare i onödan igen.

• Kjello

Gäst
    4 augusti, 2010 vid 13:50

Du kan ju trimma utrustningen, trist.
    Men jag har målat mina småbrädor med ren pärlemor på botten och kanter “vilken jävla optimal yta det blev” har hållit sej i flera år. inte ens härdlack fäster på den ytan.

Köpte jättedyr Tysk pärlemor “tillsats” menad för härdlack 1L burk, att blanda jättelite i klarlacken, men jag målade på det rent 100%., gick nog bara åt 2dl för 2 småbrädor
    Glad för det, lätt att måla på lagningar, det va så det började, men offtopic här.
    Och fördel jag har mycket kvar för ev, bättringar, enkelt den tillsatsen är inte 2komponent.

• trimmarn

Medlem
    4 augusti, 2010 vid 17:02

Tysk pärlemor var köper man det?

• Kjello

Gäst
    4 augusti, 2010 vid 17:40

Jag köpte en burk på norrmalm i Stockholm, en firma som sålde billack, bara sitt eget märke Tyskt,kvalitets-märke, så länge sen så jag kommer inte ihåg (tror börjar med H).
    Jag tror alla firmor som säljer billack har liknande pärlemor-effect, men denna jag köpte va som målarfärg, inte pulver.
    Funkar inte att måla med pensel sa dom, ska blandas lite i klarlack och sprutas på (för att få regnbågens färger skimra i ytan),
    man ser alla penseldragen, men jag drog med en solfjäderformad pensel så det liknar snäckskal, smidig att måla med och torkar snabbt, blir helt slät yta.
    Men man får greppa lite hårdare när man bär brädan till vattnet, osäkert fäste för fingrarna, inte snorigt eller fett , bara inte fäste.
    Fan lackfirman nästan vägrade sälja till mej, när jag sa jag ville måla med pensel.
    Dom sålde en burk när jag sa att jag skulle sprutmåla hojen, många regler och förmaningar, måste ha rätt vita grund mm,
    men allt det sket jag i, köpte tillhörande grundfärg + klarlack så dom blev tysta.
    jag målade hojen, bröt mot reglerna, gillar penselmålning, så tanken blev som ett snäckskal. inget fel, men dryg färg räcker till mycket mer.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik ons 4/8, någon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.