Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik söndag?

  • Björkvik söndag?

    Publicerad av guustav på 30 juni, 2012 vid 23:34

    Prognoserna säger 7-9 m/s sydligt i stockholmstrakten nu i dag Söndag runt lunchtid. Tror ni Björkvik funkar? Jag siktar nog in mig på en bomsurf där:-)

    herr-pelegrin svarade 12 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • gamberg

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 12:00

    Har du kommit ut? Hur verkar det isf?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 15:40

    Gissar att det var svårt att pricka vinden på söndagen. Var ute med båten vid öppet hav vid Nynäs. Det kunde dra på lite när solen sken men när molnlocket kom och gick och kom igen så dog vinden.

  • electric

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 19:58

    Det var i alla fall rätt OK förhållanden på Farstanäs söndag e.m. (13-17) Visserligen körde vi med stora segel (7.4-9.0) men man får ta tillvara de tillfällen som finns. Hörde att det hade funkat hyfsat, om än inte optimalt, även på Skanssundet. I morgon (måndag) tycks det bli nya chanser på e.m.

    /Lars

    (PS: Kollade vindstatistik för vindmätare i trakterna: Det visade sig att Brandalsund (som ligger vid intill Farstanäs) under e.m. den tid vi var där hade mer vind än såväl Landsort som Nynäshamn! Märkligt, eller hur? DS)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 juli, 2012 vid 21:34

    Det är bara att gratulera! Stannade en bra stund mitt på dagen vid Norvik utanför Nynäs och då var planing utesluten. Vid bra vind kan annars Norvik vara en möjlig “speedbalja” om man nöjer sig med 200-metersrepor med plattvatten. En vall utanför lagunen och sedan öppet hav, lagom för sydosten. Men, speedarna vill väl ha längre sträckor.

    Måndag är annars att hoppas på!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik söndag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.