Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Björkvik/Sandarna
-
Superfiasko i Björkvik idag! Blåste skjortan hemma i Gustavsberg, nästan inget i Björkvik. Bara en massa badisar och inga p-platser. Åkte till Baggen istället. Succé!! 10-14 meter, sol och Kanarievarmt. Crazy.😀
-
Funderar på Lilla Sand imorgon lördag, skulle vindriktningen där då, O-ONO, funka? Har kört där på ostligt förut och då var det kanon, kommer dock inte ihåg ifall det var ren O, ONO eller OSO. Annars så är ju Fågelöudde det mer självklara alternativet på de vindarna.
-
Fungerar fint!
Ssv, s, so, o, no.
Nord går inte. På sv är bryggan bättre.Det är ingen ute nu. Och det är lite lä längst in men del blåser bra.
Jag sitter i möte….Funderar på Lilla Sand imorgon lördag, skulle vindriktningen där då, O-ONO, funka? Har kört där på ostligt förut och då var det kanon, kommer dock inte ihåg ifall det var ren O, ONO eller OSO. Annars så är ju Fågelöudde det mer självklara alternativet på de vindarna.
-
Men det ska blåsa 8 knop enl. windguru, det får bli sup eller gräsklippning.
-
Men det ska blåsa 8 knop enl. windguru, det får bli sup eller gräsklippning.
Litar inte på Windguru när det gäller Sverige, håller mig till SMHI och när det gäller Lilla Sand så kollar jag Klacknäsgrund på YR. Och där står det ju ändå 6-11 m/s typ ONO. Tror dock att Fågelöudde kanske är vindsäkrare imorgon.
-
Nä, fan! Nu hade YR ändrat, ser bara ut att blåsa 5-7 m/s nu helt plötsligt imorgon…………
-
4-5 m/s på min yr
Men det ska bli soligt!Nä, fan! Nu hade YR ändrat, ser bara ut att blåsa 5-7 m/s nu helt plötsligt imorgon…………
-
4-5 m/s på min yr
Men det ska bli soligt!
Nä, fan! Nu hade YR ändrat, ser bara ut att blåsa 5-7 m/s nu helt plötsligt imorgon…………
Foil och 9.0 kanske 🤔
-
Det känns som att det kommer att gå bra idag i alla fall. Definitivt mer än fem sekundmeter. Och det känns som att brisen redan kickar in.
Någon är ute och foilar. Och stranden är tjockfullt med folk.
-
Kan tänka mig att det var bra. Den du såg var nog Olle som var ute och foilade. Misstänkte att det skulle vara mycket folk både på parkeringen och stranden så jag valde Boo Mjölkudden istället. Blev bra där med foil och 7.0.
-
Äntligen lite vind på G. Kör vid Bryggan el Lilla i morgon e- m.
-
Kul!
Funderar också på att köra imorgon om prognosen håller.
/Patrik -
Helt dött på bryggan. Det börjar iofs komma lite byar men vinden ligger helt från nord just nu. Inte bra med försenad vind när man gör lunchsurf…
-
Helt dött på bryggan. Det börjar iofs komma lite byar men vinden ligger helt från nord just nu. Inte bra med försenad vind när man gör lunchsurf…
Men i morgon blir det nog o.k!
Kör eft lunch. Kanske hoppar i vid Stora S.
Logga in för att svara.