Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda igår

• Björlanda igår

Publicerad av dragenrof på 24 juni, 2008 vid 07:06

Vad körde ni som var kvar i Björlanda igår? Jag klev av vid sextiden då det var tokigt överriggat med 4.2. Men det var ju helt galet kul så länge det varade!

dragenrof svarade 16 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • stefan_gbg

Medlem
    24 juni, 2008 vid 09:27

Jag körde också 4.2, vid 18.30 kom det ytterligare en ökning då gick det inte köra längre.
    Dags att köpa en 3.7a.

• dragenrof

Medlem
    24 juni, 2008 vid 13:47

Brukar det vara så byigt som det var igår? Jag har bara varit där några gånger innan och det minskar ju alltid lite inne i viken bakom öarna men igår var det ju “ingen” vind ena sekunden och nästa gick det inte hålla grejerna på vattnet.

Funkar det bättre på V-NV kanske? Det var väl ganska rak västlig igår?

• Knatte

Gäst
    24 juni, 2008 vid 13:53

@Dragenrof 477360 wrote:

Brukar det vara så byigt som det var igår? Jag har bara varit där några gånger innan och det minskar ju alltid lite inne i viken bakom öarna men igår var det ju “ingen” vind ena sekunden och nästa gick det inte hålla grejerna på vattnet.

Funkar det bättre på V-NV kanske? Det var väl ganska rak västlig igår?

Rak västlig vind brukar väl vara mumma i Björlanda? Det är alltid jämnnare/starkare vind ute i viken, där inga öar skymmer vinden. Men vrider vinden över till mer sydligt eller mer nordligt så kan vinden bli byigare:laugh:

• stefan_gbg

Medlem
    24 juni, 2008 vid 15:08

Igår var det ingen höjdare. För mycket syd och väldigt byigt.
    Normalt brukar det vara ganska jämn vind i rak väst.

• dragenrof

Medlem
    25 juni, 2008 vid 07:00

Aha! Det är ute i viken man ska köra alltså. Inte inne bland öarna, vilket man ju kunde räkna ut själv :blush:

Hur är med stenar i gattet? Dyraköpta erfarenheter från Fiskebäck säger att man aldrig ska lita på var andra ser ut att kunna segla 😉

• stefan_gbg

Medlem
    25 juni, 2008 vid 10:24

Inga stenar som jag känner till om man håller sig >15m från land.

• Knatte

Gäst
    25 juni, 2008 vid 17:55

@Dragenrof 477539 wrote:

Aha! Det är ute i viken man ska köra alltså. Inte inne bland öarna, vilket man ju kunde räkna ut själv :blush:

Hur är med stenar i gattet? Dyraköpta erfarenheter från Fiskebäck säger att man aldrig ska lita på var andra ser ut att kunna segla 😉

Det finns ju ett antal stenpirar som kan ligga dolda vid högvatten, men dessa ligger ju nära land. Annars bör det inte finnas några dolda hot, om du bara håller dig från land..
    Bjorlanda_kile.jpg

• dragenrof

Medlem
    26 juni, 2008 vid 07:31

Gött!
    Då får det bli där ute nästa gång. Lördag kan ju se ut att kanske bli bra…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda igår

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.