Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda imorgon?

• ian

Medlem
    13 maj, 2004 vid 12:03

hosharkelfiskebäckhostharkel laugh.gif

• mattap

Medlem
    13 maj, 2004 vid 12:53

Blir defenitivt Björlanda i morgon e.m/kväll.

• kamaaina

Medlem
    13 maj, 2004 vid 12:59

Skall försöka ta mig ner dit eller möjligtvis fiskebäck. Är Björlanda bra på nordväst eller? För det e väl det som gäller i morgon. Hur hittar jag dit, har aldrig seglat där nämligen…
    /F

• tdk

Medlem
    13 maj, 2004 vid 13:15

Kommer.. Lite besviken på dom nya prognoserna dock.. Hade sett fram imot en hel underbart blåsig helg.. Björlanda är bäst WNW.. NW Fungerar bra med!
    Hm.. Vägbeskrivning till Björlanda.. Vilket håll kommer du ifrån?? Om man kommer ifrån norr, så kör bara förbi säve flygfält.(inte på norrleden) Ca: 5km (?) efter står en skyllt med Björlanda småbåtshamn.. Följ skyltarna. Kör igenom hamnen, längst ut finns segelklubben. Eller så kör du på norrleden tills du ser skyltar mot björlanda.. Nära galoppbanan.. Hu, fasen vilken dålig beskrivning.. smile.gif Kolla annars på http://www.eniro.se

• kamaaina

Medlem
    13 maj, 2004 vid 13:31

Jag kör förbi det nedlagda flygfältet menar du eller e det säve du pratar om…. E det norra eller södra delen ni håller till vid hamnen…

• flowboy

Medlem
    13 maj, 2004 vid 14:23

Det är Säve som menas om du kommer norr ifrån. Södra delen av hamnen är det som gäller, där finns en fin riggplats med en vattenslang så att man kan spola av sina surfgrejer. En lite sandstrand finns med om man vill ha med tjejen så att hon kan ligga o sola smile.gif

• kamaaina

Medlem
    13 maj, 2004 vid 14:31

Kommer nog från Älvsborgsbron och kör då mot torslanda antar jag sedan borde vara skyltat säger du. På kartan verkar det som ”viken” norr om Björlanda dvs där hisingen slutar o ”älven” flyter ut verkar vara mer öppen för hav o vind men det stämmer inte eller…

• flowboy

Medlem
    13 maj, 2004 vid 14:39

Har aldrig varit där! Men det kanske finns någon annan som vet om det funkar!

Alltså vattnet utanför nordre älv deltat, funkar det bättre än björlanda? Nån som kan svara på det?

Om vi förutsätter att det blåser 10 m/s rak västlig, men jag har för mig att det sk vara lite VNV för att det ska vara optimalt i björlanda….

• kamaaina

Medlem
    13 maj, 2004 vid 15:24

På Foreca verkar det dock som vinden vrider under em mot VNV eller något i den stilen. Så antar att Björlanda finkar bra, men Nodreälv deltat ser ju annars också helt ok ut, men som sagt det kanske e ngn annan som varit där för jag har då aldrig varit där. Vi synes fram emot 18:30 kan jag nog vara på plats, så en timma eller 2 kanske man får…..
    /F

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    13 maj, 2004 vid 15:54

Hm..jag hamnar förmodligen i Beerlanda.

Kryssa er ut från hela hamninloppet så får man öppna ytor, kan bli endel feta dyningar där ute som man kan lägga av ett eller två skutt på cool.gif

men blåser det bara köttfärgat på DMi’s så e det inget speciellt, men surf blir det iallfall!!!!!!!!!! laugh.gif

• aggrosurf

Medlem
    13 maj, 2004 vid 15:58

Björlanda det var inte i går.. är det bra om det blåser köttfärs där??? smile.gif

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    13 maj, 2004 vid 16:06

haha…bra o bra wink.gif

det funkar helt klart alldeles lagom!!!

8-11m/s e ju alltid 8-11m/s så att säga, men visst fasen rockar Beerlanda på V-NV cool.gif

• aggrosurf

Medlem
    13 maj, 2004 vid 16:17

gött har för mig att det låg några höga berg på NV.. Men det blir nog större vågor än i min toalett.

• Knatte

Gäst
    13 maj, 2004 vid 16:22

Skall försöka ta mig ut till Björlanda någon gång efter lunch (12-13-tiden eller nåt’) Bara nu vinden kommer osv. laugh.gif

• tdk

Medlem
    13 maj, 2004 vid 18:50

Det blir väl ännu en repa med 6,7….Men det är ju bättre än inget. confused.gif Längtar till kulingvarningarna…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda imorgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.