Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda kile hamnen??

• Björlanda kile hamnen??

Publicerad av Knatte på 9 september, 2007 vid 12:32

Tänkte bara höra om det finns någon windsurfare och medlem i BKSS (båtklubben) här. För jag är nyfiken på vad som gäller angående ytorna jämte deras klubblokal.
    För varje år så ökar ju klubben sin provisoriska inhägnad runt klubbstugan med stolpar och rep. :crazy:

Nu tar detta område ju en stor yta av parkeringen och ytan där man går ner till vattnet. Självklart fattar jag att de inte vill ha bilder parkerade runt klubbstugan osv.
    Men igår tänkte jag om det verkligen är oK, att de har sin provisoriska inhägnad som tar mycket plats av avslastningszonen på parkeringen ner mot vattnet. Någon som vet om klubben betalar för sin inhägnade yta och då är det väl bara att gilla läget. Men betalar de inte för ytan, borde ju man ta bort stolparna och repen..:smirk:

Knatte svarade 17 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 5 Svar
  • 5 Svar
  • Knatte

Gäst
    9 september, 2007 vid 17:06

Ingen som vet något eller kan tillföra något i ämnet ??:smile:
    Sedan undrar jag om någon vet varför vattenslangen är borta (bortagen) från vattenkranen som vi brukar skölja brädor/riggarna med??

• rookie

Medlem
    9 september, 2007 vid 17:27

Sist jag var där (en månad sedan) gick det att ställa bilen mellan avspärrningen och hobbie cat:en. Så om de har tagit hela det utrymmet måste det ha skett nyligen.

Vattenslangen tar de in samtidigt som de stänger av vattnet (normalt). Men det är väl lite tidigt ännu. Brukar väl vara i oktober!?!

• Knatte

Gäst
    9 september, 2007 vid 18:05

@rookie 413065 wrote:

Sist jag var där (en månad sedan) gick det att ställa bilen mellan avspärrningen och hobbie cat:en. Så om de har tagit hela det utrymmet måste det ha skett nyligen.

Vattenslangen tar de in samtidigt som de stänger av vattnet (normalt). Men det är väl lite tidigt ännu. Brukar väl vara i oktober!?!

Det finns fortfarande plats kvar mellan avspärrningen och Hobbie caten, men det var betydligt mindre plats igår, jämnfört med hur det var förr. Har man inte surfat på ett tag, så ser man skillnaden mot förr:blush:

• rookie

Medlem
    9 september, 2007 vid 18:19

Seglade du med ett röd/blått simmer onshore månne?

Såg att det låg ett sådant där när jag gick upp för att trimma om.

• Knatte

Gäst
    9 september, 2007 vid 18:22

@rookie 413079 wrote:

Seglade du med ett röd/blått simmer onshore månne?

Såg att det låg ett sådant där när jag gick upp för att trimma om.

Nope! Ett Gun Mega XR 7.4 kvm racesegel och en Hypersonic var min intrument igår:grin: Det blev lite överriggat när vinden väl dök upp :tongue:
    Men jag såg när Simmerseglet riggades igår, men då hade jag redan riggat ner och var påväg hemmåt:laugh:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda kile hamnen??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.