Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda Kile hamnen riggyta VS BKSS

• Knatte

Gäst
    26 juni, 2008 vid 04:34

@stefan_gbg 477734 wrote:

Nej jag är inte med i BKSS. Men jag äger en av kontainrarna som står där. Vi är ett antal kompisar som har våra surfprylar där. Så BKSS vill ta marken i anspråk som vår kontainer står på och i gengälld bygga en surfbod enligt ritningarna. Då skulle vi också få tillgång till faciliteterna. Men vi har inte diskuterat mer noggrannt än så.

Aha. så du är en av de som har sina prylar i kontainern i hamnen:smile: Då förstår jag varför du har inside info.

• stefan_gbg

Medlem
    26 juni, 2008 vid 06:02

Jag skall se om jag kan framföra våra åsikter om div. hinder, till BKSS. Vi vill ju inte stöta oss alltför mycket med dom eftersom Grefab troligen prioriterar oss lägre än BKSS när det gäller marken i B-landa.

• hellgren

Medlem
    29 juni, 2008 vid 14:40

hmm.. för att prata om nått som inte riktigt har med saken att göra.. 🙂 Finns inte någon möjlighet att få hyra in sig lite på en sån där container?

E på full jakt som du förstår.. http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=58998

/Hellgren

• stefan_gbg

Medlem
    1 juli, 2008 vid 14:31

Det är fullt i kontainern förtillfället. Men vi skall som du kan läsa av tråden ändra vårt boende innom kort och då kanske det finns en bra lösning på ditt problem.

• hellgren

Medlem
    1 juli, 2008 vid 14:36

Hmm.. såndana ändringar sker aldrig “inom kort” 🙂

Tills dess har jag nog nått nytt att åka i.. Jag vill bara inte missa hela sommarens surf för att bussen är nere. Men kanske är jag intresserad ändå när det väl är klart, så vi kan väl hålla lite kontakt om det.

Takck iaf..

• Knatte

Gäst
    2 juli, 2008 vid 08:02

Någon som har varit hamnen i Björlanda och sett om allt är fixat och ordnat nu?? Enligt Grefab så har BKSS städat/fixat och gjort rätt för sig i förra veckan..
    Grefab hade kollat av läget i Fredags och då godkännt BKSS ansträngningar. Någon som har synat av detta och kan bekräfta eller demmentera sanningshalten:smile:
    Har varit sjuk och inte varit i Björlanda på 2-3 veckor själv..Nyfiken på om detta stämmer:cool2:

• stefan_gbg

Medlem
    2 juli, 2008 vid 10:14

Japp, i måndags låg där inga båtar ivägen. Dock ett antal bilar, men dom var inte från BKSS.

• Knatte

Gäst
    2 juli, 2008 vid 16:46

@stefan_gbg 479450 wrote:

Japp, i måndags låg där inga båtar ivägen. Dock ett antal bilar, men dom var inte från BKSS.

Bra om det funkade att prata lite med Grefab. Inte gick det fort och några mail blev det:cool2:

• Knatte

Gäst
    9 juli, 2008 vid 11:11

Var nere och kollade på riggytan/hamnen idag och det såg ju riktigt bra ut! Så mycket riggyta har vi väl inte haft på 4-5 år?? Dvs innan BKSS började bra ut sig:smirk:

• Knatte

Gäst
    25 juni, 2009 vid 12:04

*Bumpar upp en gammal tråd igen*
    Var nere i Björlanda Kile hamn idag för att sola lite. och såg att BKSS har tagit sig ännu större friheter/Yta i år jämnfört med förra året….
    Plus att de har spärrat av vägen ner till stranden med omptimistjollar pga de har seglarskola.
    Jag har skickat in ett klagomål till Grefab idag och ser om de gör någonting åt detta..:smirk:

Vet inte om det finns någon som surfar inne i hamnen längre och stör sig på BKSS beteende?? Jag surfar ju knappt längre, men blir ju galen på arroganta BKSS som gör allt för att försvåra för badande/surfare/paddlare och de som vill utnyttja parkeringen..:mad::mad:

Det kanske inte skadar om fler klagar på BKSS hos Grefab??
    grefab@grefab.se

DSC00113.jpg

DSC00114.jpg

DSC00115.jpg

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda Kile hamnen riggyta VS BKSS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.