Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Björlanda sydväst?
-
och hur kör man för att komma dit då? Vet vart hovåsbadet är men var kan man surfa? och vad är det för förhållanden där? Getskär var ju toppen men låååångt..
-
Jo man kör till förra detta nakenbadet (mot Järkholmen) där finns det ett gäng små badhytter,parkering och gräsplan att rigga på. Går dock inte parkera allra närmast beachen men stanna till och dumpa grejorna och backa 40 meter där finns laglig parkering.
Finns en liten sandstrand och lätt att gå i. Funkar bra på vindar mellan syd och väst. Dessutom blåser det alltid lite mer än inne i Askimsviken och det är inte lika känsligt för vindvridning som längst in i viken!
Ett helt okay ställe om man inte hinner åka långt typ./Ses
-
Björlanda var grymt igår!!! Läs allt i min uppdaterad blog
http://www.surfzone.se/index.php?ind=blog&op=home&idu=2951
Olof
-
Jalla wrote:Jo man kör till förra detta nakenbadet (mot Järkholmen) där finns det ett gäng små badhytter,parkering och gräsplan att rigga på. Går dock inte parkera allra närmast beachen men stanna till och dumpa grejorna och backa 40 meter där finns laglig parkering.
Finns en liten sandstrand och lätt att gå i. Funkar bra på vindar mellan syd och väst. Dessutom blåser det alltid lite mer än inne i Askimsviken och det är inte lika känsligt för vindvridning som längst in i viken!
Ett helt okay ställe om man inte hinner åka långt typ./Ses
Är inte taggtråden kvar vid badhytterna?
-
Dude beerlanda sög, vi var där men drog till getskär istället..
“Jag blir, ta mig i BK häcken, lika exalterad varje gång jag får surfa”
Du hade blivit ta mig i FR om du vart i getskär, for sure, 4.7 – 5.3 vind.
Dock byigt.. -
Var själv i Björlanda igår 18-20 och det sög fett, i all negativ bemärkelse. Gick att plana stundtals med 6.4, säg 5 x 20 sec.
KEEP IT REAL DUDE!
-
Rambo & Rookie hur i hela fridens kan ni dissa beerlanda den dagen!?
Visst, det sög surballe inne i dypölen men tricket är ju att dra ut. På SV drar men på en bog rätt ut, jag var ju i höjd med björkö och jag svär det var grymt, fet-grymt då asså. Getskär får jag väl prova en gång, när jag vet var det ligger…
Logga in för att svara.