Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bladderventil ?
-
Bladderventil ?
Publicerad av kamikazekiteren på 21 juli, 2008 vid 07:10Min (in)ventil i mainbladder har läckage. Hur reparere jag den??? Då kanskje EH draken kanskje holder ett år til. Surehugo har jo ingen reklamition på sine draker, even om jag har varit forsiktig med den
gurra_g svarade 16 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Har lagat ett par sånna med ”super lim” och ”Repair extreme” har funkat skit bra för mig…
-
Hej!
Liquisoule är kanon. Finns i många sportaffärer och en del livsmedelsaffärer (köpte senast på ICA maxi Amhult/Torslanda) Det fäster på allt och är mjukt även när det har härdat. Är även bra att laga revor mm i våtdräkten med. Har du det och silvertape klarar du det mesta.
Lycka till!
-
@HugeO 484199 wrote:
jag har lite utjente bladders somewhere…
Har du fått tak i das bladdermaskinen, Ludde hadde visst sist. I call you, take det fucking phone dÅ!
-
@dreamer 484167 wrote:
Hej!
Liquisoule är kanon. Finns i många sportaffärer och en del livsmedelsaffärer (köpte senast på ICA maxi Amhult/Torslanda) Det fäster på allt och är mjukt även när det har härdat. Är även bra att laga revor mm i våtdräkten med. Har du det och silvertape klarar du det mesta.
Lycka till!
Om det inte hänt något revolutionerande med Liquisoule!
Så blir det väldigt hårt när det stelnar och funkar därför utmärkt till gummisulor och liknande när det inte gör något att materialet blir hårt.
Till våtdräkter och liknande funkar extremerepair bättre betydligt följsammare och mjukare men ändå väldigt hållbart.
-
patrikol;484257 wrote:Om det inte hänt något revolutionerande med Liquisoule!
Så blir det väldigt hårt när det stelnar och funkar därför utmärkt till gummisulor och liknande när det inte gör något att materialet blir hårt.
Till våtdräkter och liknande funkar extremerepair bättre betydligt följsammare och mjukare men ändå väldigt hållbart.
Jag lagade precis min ventil med liquisole och jag tycker det blev kanon.
Har inte testat den än dock men jag tycker det är tillräckligt mjukt!
Repair extreme känner jag inte till! -
@Gadget 484273 wrote:
Jag lagade precis min ventil med liquisole och jag tycker det blev kanon.
Har inte testat den än dock men jag tycker det är tillräckligt mjukt!
Repair extreme känner jag inte till!Fungerar säkert utmärkt även till ventiler.
Men alldeles för hårt i våtdräkten om det sitter på ett ställe där det kan ge skav.
-
Efter lite fler lagningar har jag kommit fram till att Liquisoule passar mycket bättre till ventilsprickor… bara så ni vet…
Logga in för att svara.