• Blade II?

Publicerad av pepa på 16 mars, 2002 vid 11:35

Då hittade man en liten fråga igen! Blev fruktansvärt sugen på att testa Blade II sedan jag såg en fet kitevideo där de använde nästan bara det sjunkande (bokstavligt talat) flaggskeppet från Flexifoil. Någon som har något intressant att säga om dem? Dåligt som bra. Har testat andra foils för längsedan, och den generella hoppkänslan är ju att man glidflyger lite mer. Nu när man är en gammal erfaren räv så kanske man skulle testa igen. De är ju jävligt billiga…

anonym-anvandare svarade 22 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 mars, 2002 vid 11:46

säger bara Flysurfer om man ska ha en fet foil… Blade är känns lite oldschool, vet att Chuck har gjort nårra helt sjuka deadman’s med en bladeII -rätt höga…

• mtias

Medlem
    16 mars, 2002 vid 12:06

Jag har en ganska bra film på min server där dom bara kör med ”sovsäcks drakar” kolla på denna länk:
    video
    välj:flysurferhawaii.avi
    kräver dock ganska bara uppkoppling eftersom filmen är stor.
    finns även annat lite smått och gott som jag har ramlat över på nätet…

• anonym-anvandare

Medlem
    16 mars, 2002 vid 12:30

gillar inte den filmen så mkt, lite för hetsig(kasnke lite för tysk, hehe). fast draken ser faktiskt riktigt skön ut. deras 12kvm skall vara sjukt snabb för sin storlek, kan nog bli en deeeel feeta hopp, måste testa…

• anonym-anvandare

Medlem
    16 mars, 2002 vid 14:38

Hepp,

Jag hade nog oxå valt en Flysurfer om du ska ha en foil, vet att FS har super bra de-power på sina kite plus att dom har lagt in förstärkningar i varje cell som gör att det är omöjligt för kiten att trassla in sig i bridel linorna.
    //
    Hampe
    http://www.kitepower.se

• pepa

Medlem
    17 mars, 2002 vid 21:03

Måste klargöra en sak. Kommer aldrig att köra nån sån jävla vattenstartbar foiljävel. Blev sugen för stunden på Blade II, BARA. Tackar och bockar!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 mars, 2002 vid 09:03

Synd att det finns en sån hat-kärlek känsla mellan foils och inflatables…

jag tycker vad i alla fall att det skall bli skoj att prov köra min nya monster foil…Och detta efter ett år på min lilla inflatable..

/Freddan

• pepa

Medlem
    18 mars, 2002 vid 16:01

Den hatkänslan finns bara för att jag kört dem… Lycka till med monstret!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 mars, 2002 vid 20:04

Jag återkommer när jag har testat FS, så får vi se vad dom går för. förhoppningsvis i mitten av April.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.