Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Blåser det i Hurghada?
-
Blåser det i Hurghada?
Publicerad av litease på 13 november, 2009 vid 10:41Sitter och kollar på sista-minuten till Marocko eller Hurghada. Marocko vet jag att det funkar men hur är det i Egypten? Är det varmt och viktigast av allt, blåser det?!
wibban svarade 15 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Litease;588040 wrote:Sitter och kollar på sista-minuten till Marocko eller Hurghada. Marocko vet jag att det funkar men hur är det i Egypten? Är det varmt och viktigast av allt, blåser det?!
ja det brukar blåsa okej i nov åker själv dit 26 nov fast till el gouna bra mycket skönare ställe du slipper alla jobbiga säljare
-
windguru har stämt hyfsat, åk inte dit om det inte ska blåsa, har fått 1 heldag med vind på 2 veckor, de 5 av 6 blåsiga dagarna infaller antagligen när man inte är där…
finns nån mätare på mistral
http://www.club-mistral.com/en/destinations/weather/11/ -
Litease;588040 wrote:Sitter och kollar på sista-minuten till Marocko eller Hurghada. Marocko vet jag att det funkar men hur är det i Egypten? Är det varmt och viktigast av allt, blåser det?!
Det har varit extremt lite vind där ett tag nu. Prognosen har visat noll vind men det finns ändå vind där tidigt på morgonen och en bit fram på förmiddagen. Vi hade alltså ingen vind enligt prognosen men fick iaf 3 härliga kitedagar och den sista var grymt bra. Så lita inte för mycket på prognoserna det går oftast att lägga till lite bris på det iaf. Vi hade antagligen kunnat kita fler dagar då vi inte hade koll på att det var bris och att vi fick veta av hotellet att det inte blåste…
Sista dagen sa prognosen att det inte skulle vara vind men vi hade väl 9-10 m/s.
Rekommenderar El Gouna där man äter och bor bra överallt. Hurghada vet jag inte så mycket om men de jag pratade med på flyget som åkt ospecificerat hade haft det rätt kass med boendet i Hurghada. -
kom precis från el gouna.. blåser bra där nu och är varmt.. en shorty i vattnet går utmärkt
-
Norrman;588212 wrote:kom precis från el gouna.. blåser bra där nu och är varmt.. en shorty i vattnet går utmärkt
Ja vinden skulle ju komma tillbaka på fredagen. Vi hade bra vind på torsdagen så jag gissar att ni hade det grymt på fredagen…
Var bodde ni och var höll ni till och kitade? -
vinden är tillbaka här i el gouna, och förhoppningsvis för att stanna. grymma dagar här nu, så det är bara att boka och hålla tummarna!
-
fanny;588239 wrote:vinden är tillbaka här i el gouna, och förhoppningsvis för att stanna. grymma dagar här nu, så det är bara att boka och hålla tummarna!
Var det dig vi träffade i onsdags på restaurangen i downtown?
I vilket fall som helst ha det gott i El Gouna. -
Vi kommer bara att boka flyg utan boende, brukar vara det billigaste och man får möjlighet att välja boende efter närhet till stranden. Flyger man till Hurghada även om man ska till El Gouna? Ingen riktig koll på var det ligger.
-
Litease;588295 wrote:Vi kommer bara att boka flyg utan boende, brukar vara det billigaste och man får möjlighet att välja boende efter närhet till stranden. Flyger man till Hurghada även om man ska till El Gouna? Ingen riktig koll på var det ligger.
Absolut…. Man flyger till sammaa ställe men man får pruta så gott det går…
Logga in för att svara.