Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing blåser det mer i sydafrika än west oz.??

• blåser det mer i sydafrika än west oz.??

Publicerad av Oregistrerad på 28 november, 2006 vid 12:49

Tänkte bara ifall det blåser redan på morgonen i sydafrika,
    dvs har hört att man får byta strand vid lunch pga för tilltagande vid.
    Då har man ju dubbelt så mycket segling som i west oz, för där
    blåste det bara från klockan 14 sådär för 4.5.

bonasurf svarade 18 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lars_k

Medlem
    28 november, 2006 vid 13:34

Mitt i en period av ”CapeDoctor” kan det blåsa nästan dygnet runt, dvs på morgonen kan man få några bra timmar med lite mindre vind, renare vågor och uncrowded i Sunset. Efter lite lunch byter man sen spot norrut för mindre vind (Sunset blåser ofta sönder framåt eftermiddagen…). Men inte alltid, oftast kommer faktiskt vinden först framåt eftermiddagen, och ibland först på kvällen. Eller ibland inte alls… 😛
    Om detta innebär mer surf än i WOZ vet jag inte.

• zoffe

Medlem
    28 november, 2006 vid 14:44

Tycker inte det gör nogåt att man måste byta ställe.Det är bara kul för man är ju på semester,vill man ha bra segling får man tåla att rigga lite.Sen fins det inte nogra toaletter så det kan va bra att komma hem och lägga en och äta lite.

• bonasurf

Medlem
    30 november, 2006 vid 09:25

Efter 2 säsonger i oz och 3 i za så skulle jag satsa mina pengar på za. Det är som sagt möjligt att leta vind. I oz får man lägga 100tals mil bakom sig om man vill prova en spot som har andra förutsättningar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing blåser det mer i sydafrika än west oz.??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.