Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blåser det mindre i Stockholm nuförtiden?

• Blåser det mindre i Stockholm nuförtiden?

Publicerad av trasurfarn på 20 september, 2008 vid 19:50

Suck o stön!
    Visst har det blåst sämre än vanligt i Stockholmstrakten i år!?
    Är detta bara min känsla eller finns det några belägg för det?
    Kan det ha med den globala upvärmningen att göra!?
    Träsurfarn

raggarn svarade 16 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • v-thun

Medlem
    20 september, 2008 vid 20:09

ehm, just nu är det väl knappast ett lokalt fenomen.

• kiters_se

Medlem
    21 september, 2008 vid 00:32

Jag har valt att flytta till västkusten / Åsa. Här är det fint 😉

Peter

• robin

Medlem
    21 september, 2008 vid 11:42

Nä, det är så här det är i Stockholm. I mars och april går man och tänker att det sägs att det blåser på våren, men det gör det inte. I maj och juni kan man få några dagar, och jag tycker att grundvinden var rätt bra i år. Juli vet man är dött med undantag av en dag som brukar vara blåsig. Augusti brukar ge ett par riktigt bra dagar och det gjorde det ju också. September brukar också ge några fina dagar, men i år verkar det ju inte vara så tyvärr. Men det är nu det börjar, oktober – februari kan ge många grymma dagar om det inte blir en vargavinter. Även om det blir tidig snö så tror jag att det blir en del bra dagar som inte är för kalla åtminstone fram till mitten av november.

• surfslusken

Medlem
    21 september, 2008 vid 12:27

Japp, de blåser bara mindre o mindre där uppe. Bara ännu en av alla fördelar med att ha flyttat hit till västkusten!

• raggarn

Medlem
    21 september, 2008 vid 12:28

svar JA..!!!!!!!
    statistik sen 1985………
    de vá då nå´n dum jävel bad mig prova om jag kunde stå på en
    sån här plastbit och hålla i en bom

nej ja é int bitter ja int

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blåser det mindre i Stockholm nuförtiden?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.