Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Blåser det på Korsika??
-
Blåser det på Korsika??
Publicerad av anonym-anvandare på 4 juli, 2002 vid 09:39Hallå
Är det någon som har windsurfat på korsika, ska dit v.33
/Robert
jonte_r svarade 16 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Kan du franska så finns info på http://www.bonifacio-windsurf.com. Var i Porto Vecchio -98. Blåste mycket bra och de påstod sig vara top 10 i europa vad gäller medelvind! Inga vågor där dock, men fantastiskt plattvatten!
lycka till
/Jonas -
Precis hemkommen från Sardinien, visserligen inte Corsica men öarna ligger väldigt nära varandra så man kan se över!!!
Norra Sardinien har varit väldigt bra, och jag misstänker att Corsica är liknande. Tydligen så minskar vinden i Juli Aug för att sedan återkomma i sept okt. Men….kommer mistral behöver du inte oroa dig, då blåser det ordentligt både natt och dag i ca en vecka. -
är det någon som vet vart det här är på Korsika?
http://www.dailymotion.com/video/x4b0h1_korsikasanary-2005_extreme
-
Hej!
Jag har jobbat 2 sommra på Korsika. Båda ggr. har jag varit på ett hotell som ligger på östra Korsika. Där finner dui nte så mycket surf. Men därimot så har du ett antal ställen som levererar bra med vind. Dels har du Bonefacio som levererar 300 blåsdagar/ år. Du har 2 spots där i närheten som är bra. Det första ligger sydöst om Bonefacio, du åker mot golfbanan och paserar den, därefetr åker du ner till vattnet, där kommer du att se surfare och kitare. Väldigt fint som ser ut som en liten skärgård. Detta ställe är plattvattenssurfing.Det andra stället ligger sydväst i en bukt mellan kalkstenen. I närheten av Bonefacios hamn har du en vindsurfingsbutik där du kan gå in, såkommer dom att hjälpa dig. Bonefacio är även en bland de finaste städerna jag har varit i. Det 2:a stället heter Aggiola och ligger mellan Calvi och Il Rose, på västkusten. Finns 2 st uthyrare där, med bra grejer. Detta ställe Kan även leverera vågor. Korsikaär även en väldigt vacker ö. Kan starkt rekomendera att åka till Porto och klättra på den röda graniten som finns där. Men vad du en gör. Bli inte ovän med en korsikan:)
HAng Loose Jonas
Logga in för att svara.