Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Blåser det tillräckligt för 12a i Habo Ljung idag?
-
Blåser det tillräckligt för 12a i Habo Ljung idag?
Publicerad av gurragranat på 16 april, 2011 vid 09:00Någon som är på plats och kan ge en lägesrapport?
viktor77 svarade 13 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Hur gick det räcker en 12:a? Funderar på att prova imorgon, söndag efter lunch? Åker från Malmö.
-
Idag kan de inte blåst mycket i habo. Tog en runda till Fortuna då enligt FRV skulle blåsa 6-8 m/s där vid 17 tiden. Blåste nog max 4-5 kanske…
-
det ser så där ut med vind imorgon oxå är det värt ett försök eller ska man bara lägga ner… ? Har en 12:a
-
viktor77
Gäst16 april, 2011 vid 18:14Max 5 m/s i morgon enligt DMI. Tror inte det är värt ett försök. Hela veckan ser dyster ut också. Nej nu får det komma in några lågtryck så vi kan få tillbaka vinden.
-
Jag hade satsat på något annat, det ser inte ljust ut alls för någon vind enligt prognoserna.
-
Körde två timmar på secret spot idag, inga problem! Helt ok tryck i 12an, fint och soligt, ”varmt” i vattnet:)
-
vad tror du om bris i LA nu david? ser ju ut o bli lite grundvind från SO i morgon.
-
Jag tror på bris, alltid:) Men grundprognosen ser lite skakig ut, svårt att säga.. Tror jag måste hoppa, lite annat att fixa med och väntar på ny 12a dessutom. Knappast vind för 9a, hehe
-
viktor77
Gäst19 april, 2011 vid 09:26Ser ut att blåsa på Näset:
http://www.falsterbogk.se/graphics/webcam/kamera/index.html
Åker nog ner till Falsterbo efter jobbet.
Logga in för att svara.